سوئیس و ایتالیا

خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای الیاد گشت به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل
سوئیس و ایتالیا

در انتخاب تور سوئیس ایتالیا، پکیج‌های مسافرتی این مقصد در بین تورهای ترکیبی اروپا خرج کم‌تری روی دست شما خواهد گذاشت؛ زیرا هزینه‌ی اقامت در سوئیس و ایتالیا نسبتا پایین‌تر از دیگر کشورهای این منطقه است. برای کسب اطلاعات بیشتر، در این مقاله با ما همراه باشید.


تورهای ترکیبی اروپا معمولا در 2 یا نهایتا 4 کشور اجرا می‌شوند. با توجه به قانون ویزای شینگن، معمولا تورهای ترکیبی اروپا در کشورهای حوزه شینگن برگزار می‌شود که شما با دریافت ویزای شینگن، می‌توانید به 29 کشور سفر کنید.

تور ایتالیا و سوئیس یکی از بهترین تورهای ترکیبی اروپای غربی است در این تور شما می‌توانید از شهرهای زوریخ، لوسرن، برن و اینترلاکن در سوئیس و سپس از شهر میلان و ونیز در ایتالیا دیدن کنید.

در واقع با استفاده از یک تور می‌توانید از امکانات گردشگری هر دو کشور استفاده کنید و با هنر و فرهنگ ایتالیا و همچنین بخشی از سرزمین زیبای سوئیس آشنا شوید. در ادامه مطلب از الیادگشت، بیشتر درباره تور سوئیس و ایتالیا توضیحاتی خواهیم داد.

سوئیس کجاست؟

سوئیس با نام رسمی کنفدراسیون، کشوری محصور بین دشت و کوه و جنگل است که در مرکز اروپا واقع شده است. این کشور از شمال با آلمان، از غرب با فرانسه، از جنوب با ایتالیا و از شرق با اتریش و لیختن اشتاین همسایه است. سوئیس کشور کوچکی با مساحت کمی بیش از 41000 کیلومتر مربع است، اما به دلیل زیبایی طبیعی، کیفیت زندگی بالا و اقتصاد قوی آن، کشوری محبوب و شناخته شده است. یکی از بارزترین چیزها در مورد سوئیس مناظر طبیعی خیره کننده آن است. این کشور خانه برخی از بلندترین قله‌های اروپا از جمله ماترهورن معروف است.

تنوع فرهنگی زیادی در این کشور وجود دارد زیرا چهار زبان اصلی دارد. هر منطقه زبانی فرهنگ و سنت‌های خاص خود را دارد. سوئیس به خاطر شکلات، پنیر و نوشیدنی‌هایش که همگی در محلی تولید می‌شوند، معروف است. این کشور همچنین خانه بسیاری از موزه‌ها، گالری‌ها و رویدادهای فرهنگی، از جمله جشنواره جاز مونترو است. سوئیس یک مقصد گردشگری محبوب است که سالانه میلیون‌ها بازدید کننده را به خود جذب می‌کند.

ایتالیا کجاست؟

کشور ایتالیا شامل شبه جزیره ایتالیا و جزایر سیسیلی و ساردنیا، در جنوب قاره اروپا قرار دارد و مساحت آن چیزی حدود یک پنجم ایران است. در بخش شمالی اروپا، شبه جزیره ایتالیا در قسمت مرکزی دریای مدیترانه قرارگرفته است. اقتصاد ایتالیا به طور عمده از طریق تولید کالاهای مصرفی با کیفیت بالا توسط شرکت‌های کوچک و متوسط که بسیاری از آن‌ها متعلق به خانواده‌های ثروتمند است، رشد کرده است.

در چند دهه اخیر گردشگری به صنعت پیشرو ایتالیا تبدیل شده است، به طوری که در سال 2017 ورود حدود 58 میلیون گردشگر تور ایتالیا به شهرهای مختلف این کشور ثبت شد؛ (با 4.4درصد رشد در سال گذشته) بالاتر از میانگین کشورهای اروپایی. ایتالیا در میان کشورهای گردشگر پذیر، در اروپا رتبه سوم و در دنیا رتبه پنجم را دارد، و بیشترین گردشگران ایتالیا معمولا از کشورهای آلمان، فرانسه، بریتانیا و آمریکا هستند.

ویزای شینگن

چندین روش برای دریافت ویزای توریستی کشورهای اروپایی وجود دارد که رایج‌ترین آن سفر از طریق ویزای شینگن است. با ویزای توریستی شینگن می‌توانید علاوه بر سفر و بازدید از دو کشور تاریخی ایتالیا و سوئیس، به کشورهای دیگر منطقه شینگن مثل آلمان، فرانسه، اسپانیا، هلند، یونان و تمامی ۲۷ کشور منطقه نیز سفر کنید.

ویزای توریستی شینگن (معمولا ویزای تایپ C شینگن) در واقع رایج‌ترین روش سفر تفریحی شما به ایتالیا و سوئیس است که تا حداکثر ۹۰ روز به شما اجازه اقامت در این کشور را می‌دهد. با رزرو تور سوئیس ایتالیا از طریق وب‌سایت الیادگشت به صورت گروهی و ارائه مبلغ ضمانت‌نامه بانکی، می‌توانید به صورت تضمینی ویزای توریستی شینگن دریافت کنید.

پرواز سوئیس

پروازهای تهران زوریخ عمدتا با ایرلاین‌های قطر ایرویز و امارات ایرلاینز انجام می‌شود. پروازهای این دو ایرلاین در مسیر بین تهران و زوریخ یک توقف نسبتا کوتاه را در دوحه یا دبی (بسته به نوع ایرلاین شما) دارند. البته مدت زمان توقف پروازهای قطری کم‌تر از پروازهای اماراتی است.

با توجه به اینکه برای رزرو تور گروهی سوئیس ایتالیا مراحل دریافت ویزا را باید به طور کامل انجام دهید، بهتر است به دنبال خرید بلیط یا رزرو تور لحظه آخری سوئیس و ایتالیا نباشید. در نتیجه برای کاهش هزینه‌های سفرتان به این دو کشور باید تور سوئیس ایتالیا را از یک یا دو ماه قبل از سفرتان رزرو نمایید. امکان انجام سفر به سوئیس با پرواز ایرلاین ترکیش هم وجود دارد.

پرواز ایتالیا

برای پرواز به سمت کشور ایتالیا می‌توانید از خدمات پروازی دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و آلیتالیا استفاده نمایید. روزهای چهارشنبه هر هفته به مقصد شهر رم هواپیما ایران ایر به مقصد ایتالیا پرواز دارد. این پرواز در فرودگاه اف.سی. او به زمین می نشیند. روزهایی که شرکت هواپیمایی آلیتالیا از تهران به مقصد رم پرواز دارد نیز عبارت است از: شنبه، دوشنبه، سه شنبه و پنج شنبه.

شهر دیگری که پرواز به مقصد ایتالیا در آن می‌نشیند، میلان است که با شرکت هواپیمایی ایران ایر در روزهای سه شنبه و جمعه است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت الیادگشت، برای رزرو تور سوئیس ایتالیا و یا هر مقصد دیگری به راحتی اقدام کنید. کارشناسان الیادگشت در زمان اجرای تور ۳ فاکتور اصلی زیر را در نظر می‌گیرند:

  • ساعت مناسب حرکت هواپیما
  • قیمت مناسب ایرلاین‌
  • کمترین میزان توقف در مسیر

** با این وجود در نظر بگیرین برنامه پروازی در تمامی مسیرها معمولا متغیر است.

هزینه تور سوئیس ایتالیا

همانطور که بهتر می‌دانید قیمت تور سوئیس ایتالیا به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع ایرلاین و کلاس پرواز، نوع تور، نوع هتل، فصل سفر و مدت اقامت، همگی بر قیمت تور تاثیر دارند. برای مثال هزینه هتل در سوئیس می‌تواند از 90 تا 400 فرانک متغیر باشد. همچنین هزینه اخذ ویزا، بلیط هواپیما خارجی، غذا، تفریح ​​و گشت‌و‌گذار جزئی از هزینه‌های سفر بوده و به بودجه و علایق شما بستگی دارد. بدون تعارف باید بگوییم که تور سوئیس ایتالیا در دسته تورهای لوکس و گران قیمت قرار می‌گیرد. اما با مدیریت می‌توان هزینه‌ها را در این پکیج کمی کاهش داد.

در نهایت قیمت تور سوئیس ایتالیا تحت تاثیر ویزای شینگن، نوع و درجه بلیط‌های هواپیمایی رفت و برگشت، ترانسفرهای فرودگاهی، رزرو و  اقامت در هتل‌های چندستاره، بیمه مسافرتی، گشت بین شهری، وجود لیدر فارسی زبان در تور سوئیس نرخ گذاری می‌شود.

بهترین زمان تور سوئیس ایتالیا

  • ماه‌های آوریل تا می برای آب‌وهوایی معتدل با درجه حرارت عالی
  • اواسط سپتامبر تا اواسط اکتبر که تعداد گردشگران در مکان‌های گردشگری کمتر است.
  • نوروز و بهار؛ بهترین زمان برای بازدید از سوئیس و ایتالیا
  • بسته به فهرست رویدادها و جشنواره‌های سوئیس و ایتالیا از ژانویه تا دسامبر

سفر به این دو کشور کاملا بسته به فعالیت‌های گردشگری موردنظر شما، متغیر است.

جاذبه‌های گردشگری سوئیس

جاهای دیدنی سوئیس از جمله دریاچه‌های درخشان، مناظر رویایی کوه‌های معروف آلپ، قله‌های پوشیده از برف، دشت‌های سرسبز و بی‌انتها، شکلات‌های خوشمزه و مردمی خونگرم و صمیمی، همگی دلایلی هستند که علیرغم هزینه‌های نسبتا زیاد، سفر به سوئیس را برای هر شخصی به تجربه‌ای شیرین و جذاب مبدل می‌کنند.

همه چیز در این کشور سر وقت و منظم است، امنیت در تمامی نقاط آن موج می‌زند و رفتار شهروندان سوئیس با گردشگران بسیار عالی و خوشایند است. شهر تاریخی برن آن‌قدر زیباست که دوست دارید کل روز به قدم زدن در اطراف آن بپردازید. کافیست قدم به مرکز شهر بگذارید تا با برج‌های زیبای ساعت قرون وسطایی، خیابان‌های سنگفرش، کلیساها و خانه‌های بسیار قدیمی ماسه‌سنگی روبه‌رو شوید.

قله چندگوشه و زاویه‌دار ماترهورن بدون شک یکی از جاذبه‌های نمادین سوئیس به حساب می‌آید. برای بازدید از این منطقه اجازه عبور و مرور خودرو وجود ندارد، بنابراین می‌توان از طریق قطار و یا اتوبوس به محدوده زرمات رفت و از مناظر، فعالیت‌های ورزشی و طبیعت بکر آن لذت برد. همچنین گردشگران در فصول برفی سال، به اسکی حرفه‌ای می‌پردازند، در تابستان کوهنوردی می‌کنند و در تمام اوقات سال در هوای کاملا تمیز ماترهورن نفس می‌کشند!

شهر زیبای زوریخ در نزدیکی دریاچه زوریخ و کوهستان‌ها قرار گرفته و به دیگر شهرهای سوئیس نظیر برن نزدیک است. گردشگران با حضور در این مکان دیدنی و تاریخی، در کنار دریاچه نیلگام زوریخ و پارک‌های این شهر استراحت می‌کنند در عین حال، از انواع و اقسام موزه‌ها و هنرهای خیابانی این شهر دیدن می‌کنند.

همچنین می‌توانید به بازدید از محدوده گرابوندن Graubunden بروید، جایی که می‌توانید دهکده‌ها و خانه‌هایی از قرن ۱۳ میلادی را در آنجا پیدا کنید. مردم گرابوندن می‌توانند به یک زبان قدیمی به نام رومنش هم صحبت کنند که در هیچ جای دیگر از کشور سوئیس به این زبان صحبت نمی‌شود و مردم بومی این منطقه با افتخار آن را حفظ و نگهداری می‌کنند. بدون‌شک، گرابوندن با برخورداری از قریب به ۶۱۵دریاچه و ۱۵۰دره در منطقه، بهشت علاقمندان به طبیعت گردی خواهد بود و بازدید از آن تجربه حقیقی آلپ سوئیس Swiss Alpine  محسوب می‌شود.

دهکده اپنزل Appenzell ۷۰۰۰ نفره در منطقه کانتون اپنزل اینرهودن قرار گرفته است این دهکده کوچک و خوش‌منظره با ساختمان‌هایی نقاشی‌شده و کوچه‌هایی باریک باعث شده هیچ خودرویی در روستا وجود نداشته باشد! این روستا از بسیاری از سنت‌ها و فرهنگ‌های خود نظیر رقص و موسیقی محلی طی سالهای متمادی محافظت کرده است.

جشنواره‌های فصلی سوئیس

جشنواره جهانی برفی گریندلوالد

هر ساله هنرمندان زیادی از سراسر جهان به منطقه‌ی اینترلاکن در سوئیس می‌آیند تا مجسمه‌های یخی و برفی بسازند. شما می‌توانید با سفر به این منطقه در زمستان، مجسمه‌های ساخته شده را در گوشه و کنار شهر ببینید.

فستیوال برفی جهانی گریندلوالد

جشنواره ملی بالن: هرچند که جشنواره‌ی ملی بالن ملی است، اما در این رویداد هر مردم 20 کشور دنیا به سوئیس سفر می‌کنند. در طول جشنواره می‌توانید بیش از 100 بالن رنگارنگ را در آسمان این دهکده ببینید.

جشنواره ملی بالون در سوئیس

فستیوال زوریخ: هر سال در ماه ژوئیه، نمایش‌های خیابانی، کنسرت، تئاتر و اپرا در زوریخ برگزار می‌شود. در این جشنواره می‌توانید مانند تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان به زوریخ رفته تا برنامه‌های فرهنگی را در زوریخ تماشا کنند.

برگزاری فستیوال اپرا در زوریخ

سوئیس همچنین مشهور به عرضه غذاهای لذیذ، به ویژه شکلات‌های دلچسب و با کیفیت است. با سفر به سوئیس از هرگونه تنوع غذایی بهره‌برداری می‌کنید؛ از نوشیدنی‌های سرد و گرم محلی گرفته تا غذاهای محلی و بین‌المللی، هر غذایی که می‌خواهید را در این کشور به راحتی پیدا خواهید کرد.

جاذبه‌های گردشگری ایتالیا

مناظر شگفت‌انگیزی مانند توسکانی، سواحل آمالفی و کوهای آلپ در کنار غذاهای خوشمزه، امنیت اجتماعی بالا، اقتصادی قوی، مهمان‌نوازی مردم و شهرهای تاریخی با معماری زیبا همچون رم، ونیز، فلورانس، میلان، ناپل، جنوا و غیره ایتالیا را به مقصد محبوب مردم دنیا برای حداقل یک بار سفر توریستی تبدیل کرده‌اند.

معروف‌ترین جاهای دیدنی ایتالیا؛ جدای از مراکز بزرگ فرهنگی، شامل استراحتگاه‌های ساحلی، جزایر کوچک و بزرگ، تپه‌های کوه‌های آلپاین، دریاچه‌های شمالی، روستاهای ساحلی Amalfi و Ligurian، پارک ملی Gran Paradiso و Abruzzo هستند. شهرهای بزرگ ایتالیا به دلیل داشتن مناظر طبیعی بی‌نظیر، جاذبه‌های گردشگری تاریخی و باستانی، موزه‌ها و البته غذاهای عالی در لیست برترین مقاصد تور اروپا هستند، علاوه بر این موارد دسترسی به این شهرها هم بسیار راحت است.

رم، پایتخت ایتالیا با 4 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت در قسمت مرکزی کشور قرار گرفته است. استان رم به نواحی مختلفی تقسیم شده و بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر برای گردشگران تور ایتالیا در یک سفر چند روزه کافی نیست؛ اما می‌توان از برترین آنها دیدن کرد. مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی رم، آمفی تئاتر Colosseum، کلیسای St. Peter's، میدان رومی Roman Forum، پانتئون Pantheon و شهر واتیکان هستند.

شهر میلان هرساله میزبان بسیاری ازجشنواه‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی طراحی و مد لباس است که دلیل مهم جذب گردشگر تور بهار و تور پاییز ایتالیا هستند. از برجسته‌ترین جاذبه‌های توریستی میلان می‌توان به کلیسای جامع میلان Milan Cathedral، کلیسای سانتا ماریا Santa Maria Delle Grazie، کاخ Sforzesco و پارک سمپیون اشاره کرد.

ونیز با جمعیتی حدود 262 هزار نفری در آب‌های دریای آدریاتیک، با کاخ‌های هنری، کانال‌های زیبا، تاریخ قابل لمس و معماری پیچیده، بیش از 1000 سال است که ساخته شده. ونیز شامل دسته‌ای از جزیره‌هاست که در اطراف کانال بزرگ قرار دارند و از آنجایی که هیچ ماشینی در شهر نیست برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری ونیز باید پیاده‌روی کرد یا با تاکسی‌های قایقی به نقاط مختلف شهر رفت.

شهر سیسیل به دلیل وجود بسیاری از مکان‌های تاریخی مهم ایتالیا و داشتن ساحلی آرام، تبدیل به یکی از مقاصد مجبوب گردشگری در ایتالیا شده است. جالب است بدانید که فیلم سه ‌قسمتی پدرخوانده را هم در یکی از دهکده‌های همین منطقه فیلم‌برداری کرده‌اند و آتش‌فشان اتنا هم در سیسیل قرار دارد. مهم‌ترین شهر سیسیل از نظر امکانات رفاهی پالرمو و دیدنی‌ترین دهکده‌ی آن هم تائورمینا است.

هر ساله در فصل بهار مراسم و جشنواره‌های بسیاری در شهرهای مختلف ایتالیا برگزار می‌شوند.

جشنواره‌های ایتالیا

جشنواره سن پائول ایتالیا (Palio di siena)

 فستیوال سن پائول ایتالیا یکی از خارق‌العاده‌ترین و کم‌نظیرترین جشن‌‌های ایتالیا است که هر گردشگری را می‌تواند جذب کند. در این مسابقه سراسر هیجان، 17 سوارکار از مناطق مختلف در مسابقه اسب‌سواری با هم رقابت می‌کنند. اگر از آن دسته افراد شیفته هیجان هستید، شرکت در این جشنواره در ماه‌های جولای و آگوست می‌تواند برای شما بسیار دیدنی باشد. علاوه ‌بر مسابقه اسب‌سواری در شهرهای توسکانا و سیه‌نا، در حاشیه این فستیوال ایتالیا انواع‌ و ‌اقسام غذاها و خوراکی‌های لذیذ و خوشمزه ایتالیایی هم سرو می‌شود که لذت این جشن را برای شرکت‌کنندگان دوچندان می‌کند.

جشنواره اپرا (Opera festival)

یکی دیگر از جشن‌های ایتالیا که در شهر ورونا و ماه ژوئن برگزار می‌شود، فستیوال اپراست که هر ‌ساله در اواخر تابستان برگزار می‌شود. آمفی‌تئاتر شهر ورونا از جاهای دیدنی ایتالیا محسوب می‌شود و یادگاری از دوران باستان است. اگر از علاقه‌مندان به موسیقی، آواز و رقص باله هستید، این جشنواره از بین تمام فستیوال‌های ایتالیا مناسب‌ترین گزینه برای شماست.

آمفی‌تئاتر شهر ورونا

جشنواره گل اینفیوراتا (Infiorata Festival): هم‌زمان با آغاز بهار و شکوفه کردن گل‌ها و درختان در ماه‌های می و ژوئن، یکی از جذاب‌ترین و زیباترین جشن‌های ایتالیا در شهرهای نوتو و بولسنا آغاز می‌شود. سنت جالبی که در این فستیوال ایتالیا وجود دارد، ساخت فرش‌هایی از جنس گل‌های رنگارنگ است. اگر سفر شما هم‌زمان با بهار و جشن گل در ایتالیا باشد، این فرصت را دارید که شاهد خلاقانه‌ترین دست‌سازه‌ها از جنس گل باشید و از این‌همه زیبایی شگفت‌زده شوید.

سوالات متداول

قیمت تور سوئیس ایتالیا چه تفاوتی با سایر تورهای ترکیبی اروپا دارد؟

تور سوئیس ایتالیا به دلیل پروازها و اقامت ارزان‌تر، قیمت پایین‌تری نسبت به تورهای ایتالیا فرانسه یا تورهای ترکیبی فرانسه و سوئیس با سایر کشورهای اروپایی دارد.

قیمت تور سوئیس ایتالیا به چه مواردی بستگی دارد؟

قیمت تور سوئیس ایتالیا، به زمان سفر شما، زمان رزرو تور، نوع ایرلاین، شهرهای مقصد و مدت اقامتتان بستگی دارد.

بهترین زمان برای خریدن تور سوئیس ایتالیا چه موقع است؟

بهترین زمان برای خریدن تور سوئیس ایتالیا بستگی به شرایط مسافر و مقصدی که می‌خواهد به آن سفر کند دارد. بهترین زمان برای سفر به این دو کشور با توجه به شرایط آب و هوایی، فصل بهار، ماه آخر تابستان و ماه اول پاییز است. همچنین بهتر یک یا دو ماه پیش از سفر، به خرید تور اقدام کنید.