سفر به کشور سواحل رؤیایی و آب‌های فیروزه‌ای

ویزای کوبا

کشور کوبا، مجمع‌الجزایری زیبا، بین دریای کارائیب و اقیانوس اطلس شمالی است که با سواحل سفید رنگ و آب‌های فیروزه‌ای شناخته می‌شود. برای سفر توریستی به این کشور، به دریافت ویزای کوبا نیاز دارید. علاوه بر مناظر طبیعی کوبا، این کشور حال و هوای شهرهای قدیمی را تداعی می‌کند و در خیابان‌های آن، همچنان خودروهای کلاسیک تردد دارند. برای اخذ ویزای کوبا باید مدارک موردنیاز را آماده کرده و مراحل دریافت ویزا را انجام دهید. الیاد گشت کلیه مراحل دریافت ویزای کوبا را از صفر تا صد بر عهده می‌گیرد و دیگر لازم نیست تا شما نگران دردسرهای آن باشید.


سفر به کوبا

کوبا (Cuba) بین دو قاره آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی قرار دارد و به عنوان یکی از مقاصد جذاب گردشگری معروف شده است. پایتخت کوبا، شهر هاوانا (Havana) نام دارد و نوع حکومت آن، ریاست جمهوری است. در این کشور، آب و هوای نیمه گرمسیری حاکم بوده و از دسامبر تا ماه می را می‌توان به عنوان بهترین زمان برای سفر به کوبا معرفی کرد.

از جمله جاهای دیدنی کوبا می‌توان به شهر ترینیداد، ساحل بهشت، ساحل وارادر، قلعه سن پدرو دل مورو، پارک ملی وینال، جزیره‌ کایو کوکو، شهر باراکوآ، شبه جزیره زاپاتا و... اشاره کرد. زبان رسمی این کشور، اسپانیایی است و فرهنگ مردم، همچون لباس‌های سنتی و جشن‌ها و رویدادهای این کشور نیز در جذب گردشگران، تأثیر به سزایی دارند.

شرایط اخذ ویزای کوبا

تمامی افرادی که قصد سفر به کوبا را دارند، باید ویزای کوبا را دریافت کنند. در شرایط خاص، برخی از قوانین صدور ویزای این کشور تغییر می‌کند. مثلاً در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، برای دریافت ویزای این کشور باید کارت واکسن و نتیجه منفی تست پی‌سی‌آر را ارائه می‌کردید. با دریافت ویزای کوبا، برای شما کارت گردشگری صادر می‌شود که داشتن آن ضروری است.

در شرایط معمولی، روال اخذ ویزای کوبا بدین صورت است که ابتدا باید تمامی مدارک موردنیاز ویزای توریستی را آماده کنید، فرم درخواست ویزا را پر کرده و سپس آن‌ها را به مسئول سفارت کوبا تحویل دهید. در ادامه بعد از پرداخت هزینه، باید در انتظار پاسخ سفارت بمانید. البته الیادگشت تمامی مراحل را دنبال می‌کند و مسیر شما برای اخذ ویزای کوبا را آسان کرده است تا دیگر نگران مراحل آن نباشید.

مدارک مورد نیاز ویزای کوبا

شما برای اخذ ویزای کوبا باید مدارک مختلفی را آماده کنید. بخشی از مدارک شامل اطلاعات هویتی مانند کارت شناسایی و شناسنامه است. بخشی دیگر از مدارک نیز تمکن مالی و تعهد بازگشت به کشور را نشان می‌دهند. ویزای توریستی کوبا، با اعتبار ۶۰ روز و به صورت یک بار ورود صادر می‌شود. در مجموع مدارک لازم برای دریافت ویزای کوبا به شرح زیر است:

اصل شناسنامه + کپی از تمام صفحات

کارت ملی + کپی

اصل گذرنامه با بیش از 6 ماه اعتبار.

دو قطعه عکس 4*3 (تمام رخ جدید با زمینه روشن.)

اگر بیش از 6 ماه از تاریخ صدور پاسپورت گذشته است؛ عکس‌تان باید متفاوت از عکس پاسپورت باشد.

گواهی تمکن مالی و پرینت یک‌ماهه حساب بانکی با حداقل موجودی 150 میلیون تومان برای هر نفر به زبان انگلیسی.

گواهی اشتغال به کار به زبان فارسی با قید سِمت و درآمد به همراه ترجمه (غیررسمی).

گواهی اشتغال به‌کار شما می‌بایست در ۱ ماه اخیر صادر شده باشد.

تعهد محضری با مضمون زیر به‌زبان فارسی و ترجمه (غیر رسمی) این تعهد در دارالترجمه:

اینجانب............ با شماره ملی............ و شماره پاسپورت............ با نیت گردشگری، قصد سفر به کشور کوبا را دارم. بدین‌وسیله متعهد می‌شوم در طول مدت اقامت خود در آن کشور از انجام هرگونه عمل غیرتوریستی خودداری و پیش از پایان مهلت مندرج در ویزا، کشور کوبا را ترک نمایم.

تعهد محضری خانواده‌ها می‌تواند به صورت گروهی باشد. در این‌صورت لازم است نام، نام خانوادگی،‌ شماره ملی و شماره پاسپورت کلیه اعضای خانواده در نامه تعهد درج شود.

کپی سند ملکی (در صورتی که سندی به نام متقاضی است)

بیمه مسافرتی

رزرو هتل برای تمام مدت سفر

رزرو بلیط رفت و برگشت پرواز

کپی از ویزاهای معتبر قبلی (ویزای آمریکا، کانادا، شینگن، مکزیک، روسیه، چین، برزیل و...)

هزینه ویزای کوبا

اگر در تدارک سفر به کوبا هستید، باید هزینه اخذ ویزای کوبا را نیز به عنوان بخشی از هزینه‌های سفر به این کشور زیبا در نظر بگیرید. در پاسخ به این سؤال که هزینه ویزای کوبا چقدر است؛ نمی‌توان مبلغ دقیقی را معرفی کرد؛ چراکه قیمت آن با توجه به نوع پردازش ویزا، محل زندگی و کنسولگری کوبا متفاوت خواهد بود. برای آگاهی از قیمت‌های الیادگشت برای دریافت ویزای کوبا، لطفاً با کارشناسان ما تماس بگیرید. البته شما می‌توانید فرم موجود در پایین این صفحه را پر کنید تا خود کارشناسان الیادگشت با شما تماس بگیرند.

دیگر هزینه‌های که در سفر به کوبا باید پرداخت کنید، شامل اقامتگاه، غذا، حمل‌ونقل و هزینه‌های مربوط به تفریحات است. در مجموع، کوبا را می‌توان کشوری ارزان قیمت محسوب کرد؛ اما تجربه سفرهای لوکس مانند هتل‌های ۵ ستاره، رستوران‌های درجه یک و... هزینه سفر شما را افزایش می‌دهند. در ضمن، برخی افراد در سفرهای فوق لوکس خود برای اجاره جت اختصاصی در کوبا نیز برنامه‌ریزی می‌کنند.

ریجکت شدن ویزای کوبا

مشکلات مختلفی را می‌توان به عنوان دلیل رد شدن ویزای توریستی کوبا معرفی کرد. معمولاً درخواست ویزای افراد مختلف، به دلیل نقص مدرک رد می‌شود. به همین دلیل، سپردن این کار به الیادگشت از مشکلاتی مانند نقص مدرک جلوگیری کرده و شانس شما برای دریافت این ویزا افزایش می‌یابد؛ به شرط آنکه مشکلات دیگر نداشته باشید.

از جمله دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی کوبا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ناقص یا جعلی بودن اسناد
  • سابقه سفر (Travel history) بد و دارای مشکل مانند اقامت بیشتر از موعد مقرر در کشور مذکور
  • بی دقتی در پر کردن فرم درخواست
  • عدم اثبات توانایی مالی
  • عدم اثبات اقامت در کوبا

سخن پایانی

تکمیل فرم دریافت ویزا، مراجعه به سفارت کوبا، پرداخت هزینه و... برخی از مراحلی است که باید برای دریافت ویزای کوبا، آن‌ها را دنبال کنید. این مراحل، به ویژه مراجعه به سفارت، ممکن است سخت و زمان‌بر به نظر برسد. برای راحتی کار، الیادگشت تمامی مراحل اخذ ویزای کوبا را به نمایندگی از شما انجام داده و دیگر لازم نیست تا درباره آن نگران باشید. کوبا همان سفری است که برای فرار از خستگی و روزهای تکراری خود، به آن نیاز دارید. الیادگشت نیز در کنار شما است تا بدون هیچ مشکلی، تنها به فکر بستن چمدان خود باشید.

الیاد گشت، تورهای داخلی و خارجی متنوعی را با بهترین شرایط برگزار می‌کند. مقصد تورهای خارجی الیاد گشت، کشورهای مختلفی هستند که هر یک تجربه جذابی خواهند بود. سفرهای هوایی نیز از طریق شرکت‌های بزرگ انجام می‌شود؛ به عنوان مثال الیاد گشت، پرواز به کاراکاس را از طریق هواپیمایی کنویاسا ارائه می‌دهد. هدف الیادگشت، آسان کردن سفر برای شما است تا تجربه جذابی از گردشگری در ایران و خارج از مرزهایی این کشور داشته باشید.

سوالات متداول

اعتبار ویزای کوبا چقدر است؟

اعتبار ویزای توریستی کوبا، ۶۰ روز است و در طول این مدت می‌توانید تنها یک بار و به مدت ۳۰ روز در کوبا اقامت داشته باشید.

آیا می‌توان ویزای کوبا را تمدید کرد؟

بله، پس از پایان مدت اعتبار ویزا، شما می‌توانید درخواست تمدید ویزا برای ۳۰ روز دیگر را بدهید.

آیا برای دریافت ویزا، حتماً باید شخصاً به سفارت کوبا مراجعه کنم؟

خیر، حضور شما برای مصاحبه یا دریافت ویزا در کنسولگری کوبا ضروری نیست و الیادگشت این مراحل را انجام می‌دهد.

ویزای کوبا پس از چند روز صادر می‌شود؟

سفارت کوبا به درخواست شما برای صدور ویزای توریستی این کشور، حداکثر پس از ۵ روز کاری پاسخ می‌دهد.

دلایل رد شدن درخواست ویزای کوبا چیست؟

نقص مدرک رایج‌ترین دلیل رد شدن درخواست ویزای این کشور است. از جمله دیگر دلایل ریجکت شدن درخواست ویزا کوبا می‌توان به تاریخچه نامناسب شما از سفر، عدم اثبات توانایی مالی، عدم اثبات اقامت در کوبا و جعلی بودن مدارک اشاره کرد.

چه مدتی پس از ریجکت شدن ویزای توریستی کوبا، می‌توان مجدداً برای دریافت ویزا اقدام کرد؟

پس از رد شدن درخواست ویزا کوبا، می‌توانید ۳ ماه بعد مجدداً درخواست خود را برای سفارت ارسال کنید؛ به شرط آنکه دلایل رد شدن درخواست ویزا همچون نقص مدرک، برطرف شده باشد.





فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن