ژاپن

ژاپن

در سال 2019 میلادی، کشور ژاپن با امکان ورود به 190 کشور بدون اخذ ویزا، رتبه اول قوی‌ترین پاسپورت دنیا را به خود اختصاص داده است. اخذ ویزای کشور ژاپن مانند ویزای سایر کشورها، شرایط و مراحل خاص خود را دارد. در ادامه همراه ما باشید تا از شرایط جدید صدور ویزای ژاپن، مدارک و نکات آن مطلع شوید.


ویزای ژاپن جزو پرطرفدارترین و قوی‌ترین ویزاها در ایران است. افرادی که قصد سفر یا مهاجرت به کشور ژاپن را دارند لازم است قبل از هر کاری ویزای ژاپن را بگیرند. پس در صورتی که قصد مسافرت یا مهاجرت به ژاپن را دارید، تنها داشتن پاسپورت کافی نیست، بلکه باید ویزا هم داشته باشید. برای اخذ ویزای ژاپن شرایط بسیار سختی وجود دارد که لازم است به تمامی آن‌ها توجه کنید.

شما برای ورود به این کشور باید تمامی مدارک خواسته شده را به صورت کامل به ما در مجموعه الیادگشت ارائه دهید تا با توجه به هدفی که برای سفر به ژاپن دارید، ویزای مختص سفرتان برای شما صادر شود. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع ویزای ژاپن و چگونگی اخذ ویزای ژاپن آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

انواع ویزا ژاپن

ویزای بلند مدت ژاپن

  • ویزای توریستی (بازدیدکنندگان): برای سفر به ژاپن به منظور تفریح، بازدید از جاهای دیدنی ژاپن و ملاقات با دوستان و خانواده، معمولا برای مدت زمان کوتاهی صادر می‌شود.
  • ویزای کاری: برای کسانی که می‌خواهند به ژاپن برای کار یا تحصیل بروند. این ویزا بسته به نوع فعالیت شما ممکن است نیاز به پشتیبانی یا دعوت‌نامه از شرکت یا دانشگاه داشته باشد.
  • ویزای تحصیلی: برای کسانی که می‌خواهند در ژاپن تحصیل کنند. این نوع ویزا نیاز به پذیرش از طرف یک دانشگاه یا موسسه آموزشی دارد.
  • ویزای کارمندان فنی: برای کسانی که به ژاپن برای انجام کارهای فنی مهاجرت می‌کنند.
  • ویزای خانواده: برای اعضای خانواده کسانی که در ژاپن ساکن هستند یا در حال مهاجرت به ژاپن هستند.

ویزای کوتاه مدت ژاپن

  • ویزای ترانزیت: مناسب کسانی که قصد سفر به یک کشور دیگر از ژاپن را دارند.
  • ویزای تجاری: مخصوص کسانی که برای ایجاد کسب و کار به این کشور سفر می‌کنند.
  • ویزای توریستی: مناسب افرادی که قصد بازدید از کشور ژاپن را دارند.

شرایط اخذ ویزای ژاپن

برای اخذ ویزای ژاپن لازم نیست که شرایط خیلی خاصی داشته باشید. بسته به نوع و هدف سفری که شما دارید، این شرایط می‌توانند متفاوت باشند. از جمله شرایطی که لازم است برای اخذ ویزای ژاپن داشته باشید عبارتند از:

  • عدم سوء پیشینه
  • سلامت
  • پاسپورت معتبر
  • و بودجه کافی برای مدتی که در ژاپن خواهید ماند.

شرایط اخذ ویزای کار ژاپن

  • گرفتن حداقل امتیاز 85
  • دارای مدرک تحصیلات بالا
  • توانایی انجام کار (ساعت‌های کاری در ژاپن بسیار زیاد است).
  • تسلط کامل به زبان ژاپنی
  • داشتن سابقه کار بالا

سفارت ژاپن در تهران

برای اخذ ویزای ژاپن باید به سفارت این کشور مراجعه کنید‌. سفارت ژاپن در تهران در خیابان مقدس اردبیلی واقع در زعفرانیه قرار دارد. این سفارت در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه در ساعت ۱۵ الی ۱۶ بعدازظهر به صورت حضوری پاسخگو مراجعین می‌باشد. همچنین شما می‌توانید در صورت نیاز از طریق تلفن گویا در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۳ الی ۱۵ با سفارت تماس بگیرید.

مدارک مورد نیاز ویزای ژاپن

شهروندان ساکن ایران باید مدارک زیر را برای دریافت ویزای توریستی ژاپن آماده کنند:

  • گذرنامه متقاضی همراه با گذرنامه‌های قدیمی
  •  کپی صفحه مشخصات فردی و صفحه بعد ازآن (کپی صفحات ۲ و ۳ گذرنامه)
  • شش قطعه عکس 4.5*3.5 سانتی متر زمینه سفید جدید نهایتا 6 ماه اخیر (مشخصات عکس بدون حاشیه از روبرو رنگی بدون عینک رعایت فاصله بالای سر و چانه با قسمت بالا و پایین کادرعکس)
  • شناسنامه متقاضی ویزا به همراه ترجمه انگلیسی رسمی آن و مهر دادگستری.
  • کپی ویزاهای مهم قبلی مانند شنگن انگلیس، آمریکا، کانادا مدارک شغلی مورد نیاز برای ویزای توریستی ژاپن
    مشاغل آزاد: ترجمه رسمی دادگستری از جواز کسب یا روزنامه رسمی شرکت
    پزشکان: ترجمه رسمی دادگستری. پروانه نظام پزشکی.
    مهندسان: ترجمه رسمی دادگستری پروانه مهندسی یا مدرک عضویت در نظام مهندسی (اگر در کشور دیگری شاغل هستند گواهی اشتغال به کار در آن شرکت را ارائه کنند)
    کارمندان: اداره‌ها و یا شرکتهای خصوصی گواهی اشتغال به کار از شرکت و سازمان مربوطه به همراه بیمه.
    پیمانکاران: ترجمه رسمی دادگستری مجوز ساخت آخرین ساختمان از شهرداری مشاغل دولتی ترجمه.
    رسمی دادگستری: حکم کارگزینی به همراه فیش حقوقی و بیمه.
    دانش آموزان و دانشجویان: ترجمه رسمی دادگستری گواهی اشتغال به تحصیل.
    بازنشستگان: ترجمه رسمی دادگستری حکم بازنشستگی (افراد بیمه شده سابقه بیمه خود را پرینت کرده و به اداره بیمه مربوطه،برده تایید کنند و نامه تایید شده را ترجمه رسمی دادگستری نمایند).

مدارک مالی لازم مدارک برای سفارت ژاپن:

پرینت از حساب بانکی به زبان انگلیسی حداقل ۳ ماهه و حداکثر ۶ ماهه قبل از اقدام برای ویزا (زمان صدور پرینت بانکی حداقل ۵ روز قبل از اقدام وقت سفارت برای ارائه مدارک ویزا می‌باشد).

موجودی به ازای هر نفر حداقل ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان باشد.

میزان موجودی باید با گردش سه ماهه حساب بانکی متناسب باشد، بنابراین از ارائه حساب‌هایی که موجودی بسیار بالا و غیر معقول دارند بپرهیزید.

ارائه ضمانت نامه بانکی یا ضمانت نقدی، حداقل به مبلغ 500 میلیون تومان است.

لازم به ذکر است مقدار مبلغ ضمانت نامه نسبت به مدارک پرونده تعیین می‌گردد.

ارائه مدارک اقامتی در صورت داشتن اقامت کشور دیگر به جز ایران (برای کلیه مدارک فارسی، ترجمه رسمی با تایید و مهر دادگستری صادره در سه ماه اخیر مورد نیاز است در صورت درخواست مدارک بیشتر از سوی سفارت در زمان بررسی ویزا متقاضی موظف است آن را تهیه و ارائه دهد).

هزینه ویزای ژاپن

هزینه ویزا ژاپن به طور کلی به عوامل زیر بستگی دارد:

  • نوع ویزای درخواستی شما و مدت زمان حضورتان در ژاپن
  • مالتیپل یا سینگل بودن ویزا

بسیاری از کشورها بدون پرداخت هزینه ویزا به ژاپن مسافرت می‌کنند اما در ایران به دلیل وجود شرایطی مثل تحریم‌ها لازم است برای اخذ ویزا، مبلغی را به سفارت خانه ژاپن پرداخت کنید. میزان این مبالغ ثابت نیست و به عوامل گفته شده در بالا بستگی دارد. لازم است بدانید که هزینه پرداختی را با توجه به واحد پولی که سفارت و کنسولگری در آن واقع شده است، پرداخت می‌کنید.

یکی دیگر از هزینه‌های مربوط به ویزا، وقت سفارت می‎باشد. برای اخذ ویزا لازم است برای انگشت نگاری و.‌.. به سفارت مراجعه کنید. برای این کار قبل از مراجعه باید همزمان با گرفتن وقت مراجعه هزینه سفارت را هم به طور کامل پرداخت کنید‌. در صورتی که پرداختی شما ناقص باشد درخواست شما رد می‌شود. همچنین ممکن است بسته به تقاضای شما هزینه تغییر کند.

میزان هزینه های پرداختی هر سال در ماه آوریل تغییر می‌کنند. فقط به صورت حضوری می‌توانید هزینه ها را پرداخت کنید و استفاده از کارت اعتباری و پرداخت های الکترونیکی ممنوع است.

مدت اعتبار ویزای توریستی ژاپن و مدت زمان جوابدهی

ویزای توریستی ژاپن بعد از صدور برای مدت زمان ۳ ماه اعتبار خواهد داشت. حدود ۵ روز کاری بعد از ارائه درخواست هم، جواب ویزا برای شما صادر می‌شود که برای دریافت حتما باید فرد متقاضی به سفارت ژاپن مراجعه کند.

دلایل ریجکت شدن ویزای ژاپن

باید در نظر داشته باشید که معیارهایی مثل سن پایین، عدم سابقه سفر و ارائه مدارک غیر معتبر باعث ریجکت شدن ویزای توریستی ژاپن خواهند شد. برای مثال، در صورتی که اسناد و مدارک شما ناقص و یا جعلی باشد ممکن است با صدور ویزا به شما موافقت نشود. همچنین عدم تمکن مالی کافی و ناهماهنگی در برنامه سفر می‌تواند باعث رد شدن ویزای شما شود.

در صورتی که با صدور ویزا به شما موافقت نشد برای درخواست مجدد باید تا ۶ ماه صبر کنید و سپس با رفع مشکلات پرونده مجددا درخواست کنید.

نکات مربوط به اخذ ویزای ژاپن

  • پیشنهاد می‌کنیم برای بالابردن شانس دریافت ویزا، برای تمامی مدت اقامت‌تان در ژاپن اتاق در یک هتل رزرو کنید.
  • در صورت داشتن دعوتنامه، آن را به همراه مابقی مدارک خود ارائه دهید.
  • پیشنهاد ما برای تسهیل و شانس بیشتر در اخذ ویزای ژاپن ثبت نام در تور ژاپن از طریق وبسایت الیادگشت است.
  • سابقه سفر به خصوص داشتن ویزای شنگن، شانس شما را برای دریافت ویزای ژاپن بالا می‌برد.
  • چنانچه متقاضی ویزای قبلی این کشور را از طریق دعوتنامه دوستان یا اقوام دریافت کرده باشد، امکان درخواست ویزای توریستی ژاپن را ندارد.
  • ارائه اصل مدرک شغلی همسر به همراه ترجمه دارای مهر دادگستری برای خانم‌های خانه‌دار الزامی است.

سخن پایانی

اخذ ویزای ژاپن نیاز به آگاهی کامل و جامع دارد و متقاضیانی که با عدم آگاهی و بدون توجه به قوانین موجود درخواست ویزای ژاپن را دارند ممکن است با شکست مواجه شوند. با توجه به پیچیدگی‌هایی که برای دریافت ویزای ژاپن وجود دارد به شما پیشنهاد می‌کنیم که از طریق مجموعه الیادگشت اقدام کنید. در سفر به ژاپن شما به مدرن‌ترین تجهیزات رفاهی و امکانات شهری دسترسی خواهید داشت، از غذاهای خوشمزه، با قیمت مناسب و سالم بهره‌مند خواهید شد. سیستم حمل و نقل سریع و کاربردی ژاپن شما را شگفت‌زده خواهد کرد و از همه مهم‌تر اینکه از هوای پاک بهره خواهید برد؛ در کنار این موضوع می‌توانید تجربه یک خرید متفاوت را در مراکز خرید جذاب این کشور داشته باشید.

برای سفر به خارج از کشور، اجاره جت اختصاصی نه تنها تجربه‌ای بی‌نظیر از لوکس بودن و راحتی را برایتان فراهم می‌کند، بلکه شما می‌توانید از یک تجربه سفر بی‌همتا و بی‌دغدغه برخوردار شوید. همچنین هواپیمایی کنویاسا در حال حاضر هر 2 هفته 1 بار پروازهای مستقیم از تهران به کاراکاس ونزوئلا انجام می‌دهد.

سوالات متداول

چه زمانی اقدام به سفارش ویزای ژاپن کنیم؟

بهتر است حداقل یک ماه قبل از سفر خود نسبت به دریافت مشاوره و شروع فرایند ویزای ژاپن اقدام کنید.

جواب‌دهی سفارت ژاپن چقدر زمان خواهد برد؟

به طور معمول زمان مورد نیاز برای بررسی مدارک از زمان ارائه مدارک به سفارت، 7 تا 10 روز کاری است. توجه داشته باشید دربرخی موارد به بررسی بیشتری نیاز است، که در این صورت امکان دارد ارائه مدارک اضافی و مصاحبه ویزا توسط سفارت ژاپن ضروری شود.

آیا ارائه اصل مدارک ضروری است؟

بله، تمامی مدارک درخواست ویزا، باید به صورت اصل به متصدی امور ویزا تحویل داده شود.

آیا در صورت صادر شدن ویزای متقاضی، نیاز به ارائه ضمانت بازگشت است؟

خیر، در صورت صادر شدن ویزای متقاضی، نیازی به گذاشتن ضمانت بازگشت نیست.

 آیا ویزای ژاپن تضمینی است و صد در صد ویزا را خواهم گرفت؟

با وجود اینکه ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم اما این نکته را یادتان باشد که ویزای شما از طرف سفارت ژاپن صادر می‎‌‎شود و افراد صادرکننده ویزا در صدور و یا عدم صدور ویزا مختارند.





فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند:

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن