شرکت هواپیمایی کنویاسا؛ حامل پرچم کشور ونزوئلا

1403/04/13

هواپیمایی کنویاسا (Conviasa) بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ونزوئلا و حامل پرچم این کشور است که فعالیت خود را از سال ۲۰۰۴ آغاز کرد. دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی در مایکتیا و در نزدیکی کاراکاس قرار دارد و هدف از راه‌اندازی آن، رشد اقتصادی ونزوئلا، افزایش منابع اشتغال و توسعه گردشگری ورودی به این کشور توصیف شده است. پرواز کنویاسا علاوه بر ایران، به مقصد کشورهای کارائیب و آمریکای جنوبی شامل مکزیک، ولیوی، پرو، کوبا و برزیل انجام می‌شود. شما می‌توانید برای تهیه بلیط از این شرکت هواپیمایی به مقصد ونزوئلا از طریق الیاد گشت اقدام کنید و دیگر نگرانی درباره بلیط هواپیمای خود نداشته باشید.


بلیط هواپیمایی کنویاسا

شما می‌توانید بلیط خود برای سفر به کاراکاس را از طریق شرکت هواپیمایی کنویاسا تهیه کنید. اما پیش از این کار ابتدا باید قوانین صدور بلیط در این شرکت را بدانید که به شرح زیر است:

  • نوزادان 0 تا 2 ساله، از خرید بلیط و پرداخت کرایه در مسیرهای داخلی معاف هستند. در مسیرهای بین المللی هم نوزادان از ۹۰ درصد تخفیف در هزینه بلیط برخوردار خواهند شد.
  • کودکان ۳ تا ۱2 ساله، در پروازهای داخلی ۵۰ درصد و در پروازهای خارجی ۳۰ درصد تخفیف خرید بلیط از هواپیمایی کنویاسا دارند.
  • تمامی مسافران از ۱۳ سال به بالاتر باید در تمامی پروازهای داخلی و خارجی، کل هزینه بلیط را پرداخت کرده و مشمول هیچ تخفیفی نمی‌شوند.
  • افراد زیر سن قانونی (بین ۷ تا ۱۸ سال) به تنهایی نیز مجاز به پرواز در هواپیمایی کنویاسا هستند؛ اما باید از سرپرست قانونی خود (هم پدر و هم مادر) مجوز داشته باشند و در زمان ورود نیز حضور سرپرست الزامی است.
  • خانم‌های باردار در فاصله هفته ۲۸ تا ۳۶ بارداری، تنها با گواهی پزشکی مجاز به پرواز هستند. همچنین پس از هفته ۳۶ بارداری به بعد، خانم‌های باردار اجازه سفر با پرواز کنویاسا را ندارند.
  • برای مسافران بالای ۸۵ سال، ارائه گزارش پزشکی مبنی بر اطلاع از وضعیت سلامت مسافر ضروری است.

برنامه پروازهای کنویاسا از تهران

در حال حاضر از شرکت هواپیمایی کنویاسا، ۲ هفته یک بار، پروازهایی از تهران به مقصد کاراکاس ونزوئلا انجام می‌شود. شما برای سفر با این پرواز نیازمند تهیه بلیط هواپیما تهران به کاراکاس هستید. معمولا در این مسیر، کلیه پروازها یک توقف یک ساعته در دمشق دارند تا هواپیما سوخت‌گیری کند. همچنین برنامه پرواز و ساعت پرواز متغیر است؛ برای اطلاع بیشتر می‌توانید با همکاران ما در الیادگشت ارتباط بگیرید.

خدمات هواپیمایی کنویاسا

شرکت هواپیمایی کنویاسا در سفرهای خود خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد که موجب رفاه حال مسافران می‌شود. از جمله خدمات ارائه شده در سفرهای شرکت هواپیمایی کنویاسا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خدمات رمپ
  • خدمات حمل و نقل زمینی
  • حضور پرسنل آموزش دیده و مجرب
  • سبد چمدان
  • سرویس آب آشامیدنی
  • غذا در طول پرواز

قوانین و مقررات حمل بار در پروازهای کنویاسا

متن جایگزین: قوانین حمل بار در هواپیمایی کنویاسا

حمل و نقل بار در پرواز کنویاسا، قوانین خاص خود را دارد که شما باید در هنگام بستن چمدان، این قوانین را مدنظر قرار دهید. قوانین حمل بار در شرکت هواپیمایی کنویاسا به شرح زیر است:

  • در پرواز کنویاسا اجازه حمل وسایل فاسدشدنی، مایعات و مواد غذایی را در چمدان خود ندارید.
  • شرکت، هیچ مسئولیتی در قبال وسایل باارزش و شکستنی مسافران در چمدان‌ها ندارد. این وسایل را در ساک دستی قرار دهید و همراه خود به داخل هواپیما ببرید.
  • اگر چمدان شما به مقصد نرسیده یا هر گونه بی‌نظمی دیگری روی داده است؛ قبل از ترک منطقه گمرک فرودگاه، مستقیماً موضوع را از طریق پیشخوان، به شرکت اطلاع دهید.
  • بلیط‌های چمدان مدرکی است که شرکت کنویاسا، برای شناسایی کالاهای چک شده به مشتریان خود می‌دهد. این بلیط را حتی پس از رسیدن به مقصد نزد خود نگه دارید. در صورتی که بعداً درباره چمدان خود ادعایی داشته باشید؛ می‌توانید از این بلیط چمدان برای پیگیری‌های بعدی استفاده کنید.
  • تمام چمدان‌ها باید همراه مسافر باشند؛ در غیر این صورت باید با واحد باربری داخلی و بین‌المللی شرکت کنویاسا تماس بگیرید.

میزان بار مجاز در پروازهای کنویاسا

یکی از دیگر نکات مهم برای سفر با هواپیمایی کنویاسا، توجه به میزان بار مجاز است. این شرکت، قوانین میزان بار مجاز در سفرهای هوایی خود را به شرح زیر معرفی کرده است:

 

پروازهای داخلی

مقصد هاوانا

دیگر مقاصد بین المللی

چمدان تحویل داده شده

۱ عدد ۲۳ کیلوگرمی

۲ عدد ۲۳ کیلوگرمی

۱ عدد ۲۳ کیلوگرمی

چمدان دستی

۱ عدد ۵ کیلوگرمی

۱ عدد ۵ کیلوگرمی

۱ عدد ۵ کیلوگرمی

هزینه بار اضافی بر اساس 1 درصد از هزینه بالاترین نرخ کرایه پایه یک طرفه در مسیر شما، به اضافه مالیات بر ارزش افزوده محاسبه می‌شود.

قوانین و مقررات حمل حیوان خانگی در پروازهای کنویاسا

متن جایگزین: قوانین حمل حیوان خانگی در هواپیمایی کنویاسا

شما می‌توانید در سفر با هواپیمایی کنویاسا، حیوان خانگی نیز همراه خود داشته باشید. البته همراه بردن حیوان خانگی به شرط رعایت قوانین زیر امکان‌پذیر خواهد بود:

  • تنها حیواناتی همچون سگ و گربه که در دسته حیوانات خانگی قرار می‌گیرد را می‌توان با پروازهای هواپیمایی کنویاسا جابه‌جا کرد.
  • حیوان خانگی شما باید دارای گواهی سلامت و گواهی واکسیناسیون هاری باشد.
  • حیوان باید در قفسی قرار گیرد که ابعاد آن متناسب با اندازه حیوان خانگی است.
  • وزن قفس به همراه حیوان نباید بیشتر از ۱۲ کیلوگرم شود.
  • شما مجاز به همراه بردن حیوان خانگی داخل هواپیما نیستید و حیوان شما در قسمت بار نگهداری می‌شود.

شرایط کنسلی پروازهای کونویسا

امکان کنسلی بلیط پرواز کنویاسا وجود ندارد و در صورت درخواست کنسلی، هیچ مبلغی استرداد نخواهد شد. با این وجود، بلیط‌های صادر شده در هواپیمایی کنویاسا، به مدت یک سال اعتبار دارند و شما می‌توانید از آن‌ها به عنوان نوعی پرداخت برای بلیط جدید استفاده کنید که البته مبلغی به عنوان جریمه کسر خواهد شد.

البته در صورتی که هواپیمایی کنویاسا به دلایلی همچون نقص مکانیکی هواپیما، تعمیر و نگهداری، مشکلات لجستیکی تجهیزات و... مسئول وقفه در سفر باشد؛ شما می‌توانید درخواست استرداد کلی یا جزئی بلیط خود را داشته باشید. در این شرایط، هیچ جریمه‌ای اعمال نشده و مبلغ بلیط به شما باز پس داده می‌شود.

در شرکت هواپیمایی کنویاسا، تغییر تاریخ پرواز تنها در صورتی امکان‌پذیر است که در پرواز موردنظر شما، صندلی خالی وجود داشته باشد. برای این تغییر نیز باید مبلغی را به عنوان جریمه یا مابه التفاوت قیمت پروازها پرداخت کنید. تغییر مسیر پرواز نیز به همین صورت، تنها با پرداخت جریمه و شرط خالی بودن صندلی، امکان‌پذیر است.

سخن پایانی

هواپیمایی کنویاسا به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی ونزوئلا، پروازهای مختلفی را انجام می‌دهد. مسافران ایرانی از این شرکت هواپیمایی برای سفر به ونزوئلا استفاده می‌کنند که ارائه‌دهنده پرواز تهران به کاراکاس و برعکس است. این پرواز کنویاسا با یک توقف برای سوخت‌گیری انجام شده و در فرودگاه سیمون بولیوار کاراکاس به زمین می‌نشیند.

جالب است بدانید که برخی افراد در سفرهای فوق لوکس خود به کاراکاس برای اجاره جت اختصاصی برنامه‌ریزی می‌کنند؛ اما در سفرهای معمولی، هواپیمایی کنویاسا بهترین گزینه خواهد بود. شما می‌توانید برای خرید و رزرو این بلیط، از طریق الیاد گشت اقدام کرده و کلیه مراحل آن را بر عهده الیاد گشت بگذارید.

سوالات متداول

آیا می‌توان بلیط هواپیمایی کنویاسا را کنسل کرد و مبلغ بلیط را پس گرفت؟

خیر در این شرکت هواپیمایی امکان لغو بلیط و استرداد مبلغ وجود ندارد؛ اما بلیط شما یک سال اعتبار داشته و می‌توانید از مبلغ آن پسر از کسر جریمه، برای سفرهای بعدی خود استفاده کنید.

آیا در سفر با هواپیمایی کنویاسا برای کودکان نیز باید بلیط تهیه کرد؟

نوزادان 0 تا 3 ساله، از خرید بلیط در مسیرهای داخلی ونزوئلا معاف بوده و در مسیرهای بین المللی هم ۹۰ درصد تخفیف برای خرید بلیط دارند. کودکان ۳ تا ۱۳ ساله نیز در پروازهای داخلی ۵۰ درصد و در پروازهای خارجی ۳۰ درصد تخفیف دارند. اما برای تمامی مسافران بالاتر از ۱۳ سال باید در تمامی پروازهای داخلی و خارجی، بلیط تهیه کرد و مشمول هیچ تخفیفی نمی‌شوند.

آیا در پروازهایی شرکت هواپیمایی کنویاسا می‌توانیم حیوان خانگی نیز همراه خود ببریم؟

بله امکان همراه بردن حیوانات خانگی مانند سگ و گربه در پرواز کنویاسا وجود دارد؛ اما حیوان را باید در قفسی مناسب قرار دهید تا در قسمت بار هواپیما گذاشته شود. همچنین حیوان شما باید دارای گواهی سلامت و گواهی واکسیناسیون هاری باشد و وزن قفس و حیوان، بیش از ۱۲ کیلوگرم نشود.





1403/04/13

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن