ژاپن

ژاپن

ژاپن، کشور شکوفه‌های گیلاس، در فصل بهار غرق در زیبایی می‌شود و دست طبیعت مناظری را در این کشور به وجود می‌آورد که از تماشای آن‌ها سیر نخواهید شد. علاوه بر مناظر طبیعی، در تور ژاپن این فرصت را دارید تا با فرهنگ مردم این کشور آشنا شوید و از بناهای تاریخی ژاپن نیز دیدن کنید. تور گروهی ژاپن با متنوع‌ترین برنامه‌ها و لحظات خوش همراه خواهد بود. در ضمن، قیمت تور ژاپن در الیادگشت به صورت مناسب و معقول، محاسبه شده تا بدون نگرانی، کوله سفر خود را به مقصد کشور زیبای ژاپن ببندید.


ژاپن کجاست؟

ژاپن (Japan) کشوری در جنوب شرق آسیا است که ۴ جزیره مهم به نام‌های هوکایدو، هونشو، شیکوکو و کیوشو و البته ۴ هزار جزیره کوچک‌تر، این کشور را تشکیل داده‌اند. ژاپن از شمال با روسیه و از سمت غرب با کشورهای چین، کره شمالی و کره جنوبی، مرز آبی مشترک دارد. شهر توکیو، پایتخت ژاپن است و این کشور را حکومتی از نوع سلطنت مشروطه اداره می‌کند.

جمعیت ژاپن در حدود ۱۲۷ میلیون نفر است و از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای آن می‌توان به توکیو، یوکوهاما، اوساکا، ناگویا و ساپورو اشاره کرد. ژاپن را می‌توان یکی از کشورهای پیشرفته جهان و از پیشتازان در حوزه فناوری و تکنولوژی دانست. با وجود این پیشرفت‌ها، فرهنگ و آداب و رسوم کهن این کشور، با بطن زندگی مردم در هم آمیخته و همین فرهنگ، بخشی از جاذبه‌های سفر به ژاپن است و در جذب گردشگران از سرتاسر دنیا نقش مهمی دارد.

ویزای ژاپن

برای تور ژاپن نیازمند دریافت ویزای این کشور هستید. با دریافت ویزای ژاپن از نوع توریستی (Tourist Visa) می‌توانید به مدت ۹۰ روز در این کشور اقامت داشته باشید. همچنین متقاضیان، امکان درخواست ویزای دبل (double-entry visa) را دارند که با این ویزا می‌توان در طول ۶ ماه، دو مسافرت کوتاه به ژاپن داشت. درخواست ویزای ژاپن از طریق سفارت انجام می‌شود و به این درخواست در طول ۵ روز کاری پاسخ خواهند داد. به طور کلی، دریافت ویزای ژاپن به ارائه مدارک زیر نیاز دارد:

  • اصل گذرنامه متقاضی با بیش از ۶ ماه اعتبار، به همراه گذرنامه‌های قبلی
  • اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی
  • یک قطعه عکس ۴.۵×۴.۵ با پس زمینه سفید
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای توریستی ژاپن
  • گواهی اشتغال به کار
  • گردش حساب ۳ ماهه اخیر برای تمکن مالی
  • بلیت رفت و برگشت هواپیما
  • واچر هتل
  • برنامه سفر (مطابق با روزهای اقامت در ژاپن)
  • بیمه مسافرتی

پرواز به ژاپن

مقصد سفر هوایی شما با تور ژاپن، ممکن است شهر توکیو، اوساکا یا دیگر شهرهای ژاپن باشد. پروازهای ایران به مقصد ژاپن از طریق شرکت‌های هواپیمایی مختلفی مانند امارات، قطر و آلیتالیا انجام می‌شود و به صورت غیر مستقیم هستند. سفر شما حداقل مدت ۲۵ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و بلیت‌های هواپیما انواع مختلفی دارند.

بلیت‌های فرست کلس، تجربه سفر هوایی راحت‌تری هستند، اما برای کاهش قیمت تور ژاپن، بلیت اکونومی گزینه مناسب‌تری خواهد بود. با خرید تور ژاپن الیاد گشت، کلیه فرایند خرید بلیت و آماده‌سازی پیش از سفر با خود تور است و شما هیچ نگرانی نخواهید داشت.

هزینه تور ژاپن

شهرهای ژاپن به ویژه توکیو پایتخت این کشور، از جمله شهرهای گران قیمت دنیا هستند و به همین دلیل، سفر به ژاپن را نمی‌توان یک سفر ارزان قیمت دانست. با این وجود، هزینه سفر شما با تور گروهی ژاپن به نیازها و درخواست شما بستگی دارد؛ هر چه خدمات لوکس‌تری را انتخاب کنید، هزینه سفر شما افزایش می‌یابد. قیمت تور ژاپن را بلیت هواپیما، هتل، غذا، حمل و نقل و بلیت ورودی جاذبه‌های تاریخی و تفریحی تشکیل می‌دهند. با این وجود، شما برای خرید سوغات و صنایع دستی این کشور نیز هزینه‌ای را صرف خواهید کرد. به‌طور کلی سفر به ژاپن یک سفر ارزان قیمت نیست، اما تور ژاپن الیاد گشت، با ارائه خدمات سفر به صورت پکیج کامل، هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد.

در جدول زیر محدوده هزینه‌های روزانه در تور ژاپن را در سه دسته اقتصادی، میان رده و لوکس معرفی کرده‌ایم:

 

سفر اقتصادی

سفر میان رده

سفر لوکس

غذا

۱۵ تا ۲۰ دلار

۳۰ تا ۵۰ دلار

از ۷۵ دلار به بالا

اقامتگاه

۲۰ تا ۳۰ دلار

۴۰ تا ۷۵ دلار

از ۱۰۰ دلار به بالا

حمل‌ونقل

۱۵ تا ۲۰ دلار

۱۵ تا ۲۰ دلار

۲۵ تا ۴۰ دلار

جاذبه‌ها

۱۵ تا ۲۰ دلار

۲۵ تا ۵۰

از ۷۵ دلار به بالا

میانگین هزینه روزانه برای هر نفر

۸۰ دلار

۱۶۰ دلار

بیش از ۳۰۰ دلار

بهترین زمان تور ژاپن

در تمامی طول سال، تور ژاپن جذابیت‌های خاص خود را دارد و این کشور چهار فصل، همیشه دیدنی است. با این وجود، اواخر بهار، به ویژه ماه آوریل را می‌توان از بهترین زمان‌ها برای سفر به ژاپن معرفی کرد. در بهار شکوفه‌های گیلاس، چتری خوش‌رنگ بر طبیعت ژاپن می‌کشد که بسیار دیدنی است. اواخر پاییز، بین ماه سپتامبر تا ماه نوامبر را نیز می‌توان از زمان‌های مناسب سفر با تور گروهی ژاپن دانست. در پاییز برگ‌های پاییزی، صحنه طبیعت را رنگارنگ می‌کنند.

اگر قصد سفر به ژاپن با هزینه کمتر را دارید، می‌توانید ماه زمستان راهی این کشور شوید؛ البته در این صورت با سرمای هوا روبه‌رو خواهید شد. در تابستان و ماه نوامبر نیز بیشترین سفرها به مقصد ژاپن انجام می‌شود که در این ایام هزینه سفر افزایش یافته و توکیو نیز از همیشه شلوغ‌تر خواهد بود.

دانستنی‌های مهم تور ژاپن

پیش از تور ژاپن، شاید بد نباشد تا شما را با دانستنی‌های عجیب و البته مهم این کشور آشنا کنیم. اگر با تور گروهی ژاپن راهی این کشور جذاب هستید، این نکات را مدنظر قرار دهید:

  • در میان مردم ژاپن، پوشیدن کفش در خانه یک کار غیرمرسوم است، پس اگر راهی منزل یک ژاپنی بودید، پیش از ورود، کفش خود را در بیاورید.
  • در هتل‌های سنتی ژاپن نیز باید پیش از ورود به اتاق، کفش خود را در آورده و در کنار درب اتاق بگذارید.
  • ژاپنی‌ها غذاهای بسیار متنوع و جذابی دارند، اما جالب است بدانید که مردم این کشور به مدت ۱۴۰۰ سال گیاه‌خوار بودند.
  • پیش از رفتن به یک رستوران ژاپنی و امتحان کردن غذاهای این کشور، روش استفاده از چاپِستیک را یاد بگیرید.
  • بسیاری از ژاپنی‌ها، به ویژه مردم سنتی، خوردن و نوشیدن در هنگام پیاده‌روی را یک کار بی ادبانه تلقی می‌کنند.
  • برای سفرهای فوق لوکس، امکان اجاره جت اختصاصی نیز در توکیو وجود دارد.

باید و نبایدها در سفر به ژاپن

برای تور ژاپن باید برخی نکات را مدنظر قرار دهید تا بهترین تجربه از سفر به این کشور زیبا را داشته باشید. از جمله بایدها و نبایدها در سفر تور ژاپن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شماره تلفن پلیس در ژاپن ۱۱۰ و شماره آتش‌نشانی و اورژانس ۱۱۹ است.
  • برای اجاره خودرو و رانندگی در ژاپن باید یک گواهینامه رانندگی معتبر یا یک مجوز رانندگی بین‌المللی (IDP) داشته باشید.
  • ژاپن یکی از امن‌ترین کشورهای جهان برای گردشگران است؛ با این وجود، در هنگام سفر نکات ایمنی را رعایت کنید.
  • بهتر است تا در هنگام تردد در شهر، مدرک شناسایی یعنی پاسپورت خود را همراه داشته باشید.
  • انعام دادن در کشور ژاپن مرسوم نیست، پس در رستوران‌ها و هتل، به کارکنان انعام ندهید.
  • برای احترام به دیگران دست بدهید یا کمی تعظیم کنید.
  • پیش از سفر، درباره سیستم حمل‌ونقل عمومی ژاپن همچون خطوط مترو و اتوبوس‌ها، اطلاعات دقیق به دست آورید تا در زمان اقامت در ژاپن، برای جابه‌جایی، دچار سردرگمی و مشکل نشوید.
  • در هنگام بازدید از معابد و زیارتگاه‌های مذهبی ژاپنی‌ها، احترام به این مکان‌های مذهبی را فراموش نکنید. دستورالعمل‌های بازدید، در خود این امکان به زبان انگلیسی وجود دارد.

جاذبه‌های گردشگری ژاپن

برای سفر به ژاپن بهتر است تا جاهای دیدنی ژاپن را بشناسید. شناخت دیدنی‌های این کشور به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی بهتری برای مدت اقامت خود در ژاپن داشته باشید.

مکان‌های تاریخی در ژاپن

سفر به ژاپن با جاذبه‌های تاریخی بسیاری همراه است که از دیدن آن‌ها شگفت‌زده خواهید شد. از جمله آثار باستانی و تاریخی این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معبد اتاوا: این معبد در شرق کیوتو قرار دارد و از جمله آثار تاریخی ژاپن و یک معبد بودایی است.
  • کاخ امپراتوری توکیو: از آثار تاریخی قرن هفدهم میلادی بوده و در منطقه چیودای توکیو واقع شده است.
  • برج توکیو: این برج، سازه‌ای فولادی با ارتفاع ۳۳ متر است که به برج ایفل پاریس شباهت دارد.
  • موزه ملی توکیو: در پارک اوئنو در توکیو به قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین موزه کشور ژاپن می‌رسید.

جاذبه‌های طبیعی ژاپن

در سفر به ژاپن، فرصت تماشای طبیعت شگفت‌انگیز این کشور را نیز خواهید داشت. برخی از جاذبه‌های طبیعی ژاپن به شرح زیر است:

  • کوه آتشفشانی فوجی: در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی توکیو بوده و ۵ دریاچه در اطراف آن وجود دارند.
  • جنگل‌های بامبو: در منطقه Arashiyama می‌توانید از جنگل‌های بامبو و سایت میمون‌ها بازدید کنید.
  • پارک Hitsujiyama: با نام تپه صورتی نیز شهرت دارد و یک پارک طبیعی با تنوعی از گل و گیاهان زیبا است.
  • جزیره Odaiba: یک جزیره سرگرمی در خلیج توکیو است که از طریق پل رنگین‌کمان به آن دسترسی می‌یابید.

فستیوال‌ها و رویدادها در ژاپن

در ژاپن جشنواره‌ها و فستیوال‌های مختلفی برگزار می‌شود که از جمله جاذبه‌های توریستی ژاپن هستند. از رویدادهای این کشور زیبا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جشن هانامی، جشن شکفتن شکوفه‌های گیلاس یا ساکورا
  • جشنواره فیلم در ماه اکتبر با اهدای جایزه ساکورا
  • جشن سانجا برای بزرگداشت پایه‌گذاران معبد بودایی Sensō-ji در ماه می در معبد آساکوسا
  • سه جشنواره بزرگ مذهبی و سنتی ادو در نیمه ماه می‌ در توکیو
  • آتش بازی در کنار رودخانه سومیدا در آخرین شنبه ماه ژوئیه در توکیو

سخن پایانی

اگر از روزهای شلوغ و پرکار خود خسته شده‌اید و به دنبال یک سفر جذاب و متفاوت هستید، تور ژاپن بهترین فرصت است! در تور گروهی ژاپن می‌توانید لحظات فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید و به دیدنی‌های تاریخی و طبیعی این کشور زیبا سر بزنید. در پایان سفر هم کشور ژاپن را با کوله‌باری از خاطرات خوش و استثنایی ترک خواهید کرد. مطمئن باشید که پس از پایان سفر، به زودی دلتنگ این کشور زیبا خواهید شد.

الیاد گشت، تورهای داخلی و خارجی متنوعی را برگزار می‌کند که انتخابی جذاب برای گردشگری در ایران و دیگر کشورهای جهان است. مقصد تورهای خارجی الیاد گشت، کشورهای مختلفی هستند که هر یک تجربه جذابی خواهند بود. سفرهای هوایی نیز از طریق شرکت‌های بزرگ انجام می‌شود؛ به عنوان مثال الیاد گشت، پرواز به کاراکاس را طریق هواپیمایی کنویاسا ارائه می‌دهد. در مجموع می‌توان گفت که الیاد گشت تجربه بهترین‌ها را برای شما تدارک دیده است.

سوالات متداول

کشور ژاپن کجاست؟

ژاپن کشوری زیبا در جنوب شرق آسیا است که ۴ جزیره اصلی، آن را به وجود آورده‌اند. این کشور با روسیه، چین، کره شمالی و کره جنوبی، مرز آبی مشترک دارد. از شهرهای مهم کشور ژاپن نیز می‌توان به توکیو، یوکوهاما، اوساکا، ناگویا و ساپورو اشاره کرد.

جاذبه‌های دیدنی کشور ژاپن چیست؟

از دیدنی‌های تور ژاپن می‌توان به معبد اتاوا، کاخ امپراتوری توکیو، برج توکیو، کوه فوجی، جنگل‌های بامبو، پارک Hitsujiyama و... اشاره کرد. همچنین فستیوال‌ها و جشنواره‌هایی همچون هانامی و سانجا نیز از دیدنی‌های این کشور محسوب می‌شوند.

قیمت تور ژاپن به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت سفر به ژاپن تحت تأثیر عوامل مختلفی همچون زمان سفر و نیازهای شما تعیین می‌شود. این هزینه‌ها شامل هتل، پرواز، غذا، تفریحات و حمل‌ونقل است و هرچه شما، سفری لوکس‌تر و امکانات بیشتری را انتظار داشته باشید، هزینه سفر افزایش می‌یابد.