روسیه

روسیه

روسیه عنوان پهناورترین کشور جهان را به خود اختصاص داده است و نهمین کشور پرجمعیت جهان نیز محسوب می‌شود. این کشور، جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد و تور روسیه فرصت دیدن آن‌ها را در اختیار شما می‌گذارد. علاوه بر دیدنی‌های روسیه، آشنایی با فرهنگ مردم این کشور نیز گردشگران زیادی را از سراسر دنیا جذب می‌کند تا برای یک سفر متفاوت و ماجراجویانه آماده شوند. تور گروهی روسیه الیادگشت فرصت جذابی است تا کوله خود را به مقصد این کشور زیبا ببندید.


روسیه کشوری پهناور و فرا قاره‌ای است که تمامی بخش‌های شمال آسیا و ۴۰ درصد از شمال اروپا را به خود اختصاص می‌دهد. وسعت روسیه تا آنجا است که با ۱۴ کشور مرز مشترک دارد و اقیانوس آرام، منجمد شمالی، دریای خزر، دریای بالتیک و دریای سیاه نیز مرز‌های آبی این کشور را تشکیل می‌دهند. فاصله شرق تا غرب روسیه در ۹ منطقه زمانی مختلف قرار دارد که به معنای ۹ ساعت اختلاف زمانی از شرقی‌ترین نقشه به غربی‌ترین نقطه این کشور است.

به علت سرمای هوا، کشاورزی در روسیه رونق چندانی ندارد و پیشرفت‌های این کشور، مرتبط با صنایع مختلف است. مسکو، پایتخت این کشور نیز از جمله پیشرفته‌ترین شهرهای دنیا بوده که در تور روسیه از این شهر بازدید می‌کنید. وسعت این کشور باعث می‌شود تا آب‌وهوای متنوعی در بخش‌های مختلف آن حاکم باشد؛ تا آنجا که در این کشور از دمای ۳۰- درجه سانتی‌گراد زمستان تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد تابستان، به ثبت رسیده است. در شهرها و مناطق مختلف روسیه، مردم به ۲۸ زبان صحبت می‌کنند؛ اما زبان رسمی این کشور، روسی است.

ویزای روسیه

برای گردشگرانی که قصد سفر به روسیه را دارند، ویزای توریستی این کشور صادر می‌شود. ویزای توریستی روسیه ۲ نوع مختلف دارد که تفاوت آن‌ها مدت اقامت شما در این کشور است:

  • ویزای ۱۴ روزه روسیه: اگر مدت زمان اقامت شما کمتر از ۱۴ روز باشد، ویزای شما بر اساس تعداد روزهای رزرو هتل و در واقع زمان اقامت شما صادر می‌شود.
  • ویزای ۱ ماهه روسیه: برای دریافت این ویزا باید مدت اقامت شما حداقل ۲۰ روز باشد که رزرو نهایی هتل، تأیید زمان سفر شما به این کشور، به حساب می‌آید.

سفارت به درخواست شما برای صدور ویزای روسیه در طی ۳ تا ۸ روز کاری پاسخ می‌دهد. در تور روسیه الیادگشت، کلیه فرایند درخواست تا صدور ویزا، توسط خود الیادگشت انجام شده و شما تنها باید چمدان خود را برای سفر ببندید. برای درخواست ویزای توریستی روسیه، ارائه مدارک زیر ضروری است:

  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس ۴×۳ با زمینه سفید رنگ
  • بلیت نهایی رفت و برگشت
  • رسید نهایی هتل یا هر محل اقامت دیگر
  • تکمیل فرم مشخصات فردی
  • فرم تعهد بازگشت به کشور

پرواز به روسیه

شهرهای مسکو و سن پترزبورگ دو مقصد رایج پروازهای ایران به روسیه هستند. این پروازها از طریق شرکت هواپیمایی ماهان ایر و شرکت هواپیمایی ایرفلوت (ایرلاین کشور روسیه) انجام می‌شود که پرواز تهران به مسکو، به صورت مستقیم بوده و پرواز سن پترزبورگ، معمولاً با یک توقف خواهد بود. فاصله هوایی تهران تا مسکو در تور گروهی روسیه، ۲۴۷۸ کیلومتر است که مدت زمان ۳ ساعت و ۵۰ دقیقه طول می‌کشد تا هواپیمای شما در فرودگاه بین‌المللی ونکووا مسکو به زمین بنشیند.

هزینه تور روسیه

هزینه‌ها و قیمت تور روسیه از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود که هزینه هتل، غذا و حمل‌ونقل، قسمت‌های اصلی آن هستند. مجموع هزینه‌ها نیز به این موضوع بستگی دارد که به دنبال سفری لوکس هستید یا ترجیح می‌دهید که با دریافت خدمات معمولی‌تر، سفر ارزان‌تری داشته باشید. تور روسیه الیادگشت با امکاناتی خوب و قیمت‌های مناسب ارائه می‌شود تا لحظات خوش و جذابی را در این کشور تجربه کنید. واحد پول کشور روسیه روبل است که در جدول زیر قیمت تور روسیه را در ۳ دسته‌بندی متفاوت از معمولی تا لاکچری معرفی کرده‌ایم:

 

سفر اقتصادی

سفر میان رده

سفر لوکس

یک وعده غذا

۲۰۰ تا ۵۰۰ روبل

۵۰۰ تا ۱۰۰۰ روبل

از ۲۰۰۰ روبل به بالا

یک شب اقامتگاه

۷۰۰ تا ۸۰۰ روبل

۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ روبل

از ۵۰۰۰ روبل به بالا

حمل‌ونقل (هر بلیت)

۳۰ روبل (مترو و اتوبوس)

۲۰۰ تا ۳۰۰ روبل (تاکسی)

۶۰۰۰ روبل (قطار درجه ۱ مسکو تا سن پترزبورگ)

میانگین هزینه روزانه برای هر نفر

محدوده ۱۵۰۰ روبل

از ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ روبل

از ۴۰۰۰ روبل به بالا

بهترین زمان تور روسیه

بهترین زمان برای تور روسیه فصل تابستان است که طبیعت، حریری سبز رنگ بر تمامی مناظر این کشور زیبا می‌کشد. در فاصله ماه‌های ژوئیه تا اوت، سفر به روسیه از همیشه جذاب‌تر خواهد بود. در نیمه‌های تابستان با سفر به سن پترزبورگ، شاهد پدیده خارق‌العاده «شب سفید» هستید که شب‌ها نیز آسمان روشن خواهد بود.

در فصل پاییز از سپتامبر تا اکتبر نیز می‌توانید برای تور روسیه برنامه‌ریزی کنید. در این فصل از دمای هوا کاسته می‌شود، اما طبیعت هزار رنگ پاییزی روسیه، بسیار تماشایی است. در فصل زمستان هوای روسیه بسیار سرد می‌شود و به همین دلیل، گردشگران زیادی این فصل را برای سفر انتخاب نمی‌کنند؛ مگر آنکه عاشق سرما و مناظر برفی و زمستانی باشند.

دانستنی‌های مهم تور روسیه

پیش از آنکه با تور روسیه، راهی این کشور پهناور شوید؛ بد نیست تا دانستنی‌هایی درباره این کشور بدانید. بدون شک سفر به روسیه، با شناخت و آگاهی، بهتر و جذاب‌تر می‌شود:

  • تفاوت دمایی زیادی بین مناطق مختلف روسیه وجود دارد؛ اما در هر سفر، لباس گرم همراه خود بردارید.
  • بهتر است تا اصطلاحات ساده مانند سلام و احوالپرسی را به زبان روسی یاد بگیرید و در ارتباط با مردم روسیه از آن‌ها استفاده کنید.
  • آب شهری روسیه کیفیت پایینی دارد؛ اگر هتل شما دستگاه تصفیه آب نداشت، آب معدنی بخرید.
  • مردم روسیه برای رفتن به سینما، تئاتر و رستوران، لباس‌های رسمی می‌پوشند و بهتر است که شما نیز این فرهنگ روس‌ها را رعایت کنید.
  • برخلاف تصور بسیاری از افراد، روسیه کشور امنی است؛ اما به غریبه‌ها اعتماد نکنید تا دچار مشکل نشوید.
  • در بسیاری از مناطق روسیه، دلار و یورو قبول نمی‌کنند؛ پس پول خود را از طریق صرافی‌های این کشور به روبل روسیه تبدیل کنید.
  • در سفرهای فوق لوکس، می‌توان برای اجاره جت اختصاصی در روسیه نیز برنامه‌ریزی کرد.

باید و نبایدها در سفر به روسیه

آشنایی با قوانین، ویژگی‌ها و بایدها و نبایدها سفر به روسیه به شما کمک می‌کند تا بدون هیچ مشکلی راهی این کشور زیبا شوید و خاطرات خوشی را خلق کنید. پس در تور گروهی روسیه این نکات را مدنظر قرار دهید:

  • روسیه سیستم حمل و نقل عمومی گسترده‌ای دارد و در آن می‌توان از مترو، اتوبوس یا تراموا استفاده کنید.
  • برخلاف بسیاری از کشورها، مردم روسیه انضباط زیادی برای در صف ایستادن ندارد و بی‌نظمی در صف‌ها، یک چیز عادی است. با این وجود، در صف حق کسی را ضایع نکنید و مطابق نوبت خود پیش بروید.
  • اگر به منزل یکی از مردم روسیه دعوت شدید؛ یک هدیه کوچک تهیه کرده و همراه خود ببرید.
  • غذاهای روسی تنوع زیادی دارند؛ بهتر است پیش از سفر، درباره غذاهای این کشور تحقیق کنید تا در رستوران‌های روسیه سردرگم نشوید.
  • در هنگام تردد در سطح شهر، پاسپورت خود را همراه داشته باشید تا در صورت نیز به پلیس ارائه دهید.
  • در برخورد با مردم روسیه، ادب و احترام را کاملاً رعایت کنید و در صورتی که صمیمتی بین شما وجود ندارد؛ با آن‌ها شوخی نکنید.

جاذبه‌های گردشگری روسیه

هدف شما برای خرید تور روسیه، تفریح در این کشور و تماشای جاهای دیدنی روسیه است. از جاذبه‌های تور گروهی روسیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

میدان سرخ

میدان سرخ را می‌توان بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ روسیه دانست که در شهر مسکو قرار دارد. احتمالاً شما نیز بارها عکس میدان سرخ و جاذبه‌های اطراف آن را دیده‌اید. موزه State History در بخش شمالی میدان، کلیسای سنت باسیل در جنوب، کرملین در بخش غربی میدان و دپارتمان استور GUM در بخش شرقی میدان سرخ واقع شده‌اند. در این میدان می‌توانید زیباترین عکس‌های یادگاری خود از سفر به روسیه را بگیرید.

کلیسای مسیح منجی

از زیباترین بناهای تاریخی و دیدنی در تور گروهی روسیه می‌توان به کلیسای مسیح منجی اشاره کرد که بلندترین کلیسای ارتدکس دنیا است. بنای فعلی این کلیسا در فاصله سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ بازسازی شد؛ اما بنای قدیمی آن به قرن نوزدهم میلادی تعلق داشت. علاوه بر زیبایی‌ها و شگفتی‌های بنای عمارت، کلیسای مسیح منجی چشم‌انداز خارق‌العاده‌ای از رود Moskva دارد.

کاخ کاترین

کاخ کاترین یک کاخ مجلل و بزرگ در ۳۰ کیلومتری جنوب سن پترزبورگ است و از دیدنی‌های مهم در تور روسیه محسوب می‌شود. مکان این کاخ دهکده تزارها (تزارسکویه سلو) در شهر پوشکین است که در تمامی ایام هفته به جز سه شنبه‌ها، امکان بازدید از آن وجود دارد. قدمت این کاخ به قرن هجدهم میلادی باز می‌گردد و بنایی زیبا با معماری خیره‌کننده است.

کاخ پترهوف

در سن پترزبورگ فرصت بازدید از کاخ پترهوف نیز فراهم می‌شود که پس از پیروزی روسیه در برابر سوئد و برای نمایش قدرت پیتر کبیر ساخته شد. پروسه ساخت این کاخ در ۱۷۲۳ به پایان رسید و هم اکنون از جمله بناهای ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو به حساب می‌آید. کاخ پترهوف بخش‌های مجلل بسیاری دارد و شکوه تزیینات آن، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

دیگر دیدنی‌های روسیه

علاوه بر دیدنی‌های که گفته شد، در سفر به روسیه فرصت تماشای جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیاری را دارید که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان از موارد زیر نام برد:

  • کلیسا کازان
  • میدان اسحاق
  • تندیس سوارکاری برنزی
  • ساحل رودخانه نوا در جزیره واسیلی
  • قلعه پتروپاول
  • ناو جنگی آوروزا
  • تپه گنجشک‌ها بام مسکو
  • خیابان تاریخی آربات قدیم
  • دانشگاه دولتی مسکو

سخن پایانی

تور گروهی روسیه الیادگشت، فرصت خوبی است تا از زیبایی‌های این کشور پهناور دیدن کنید. با انتخاب این تور، دیگر لازم نیست تا برای درخواست ویزا، یافتن هتل، بلیت هواپیما و.... نگرانی داشته باشید؛ چراکه در تور روسیه الیادگشت کلیه این کارها بر عهده تور است. شما می‌توانید پس از بررسی قیمت تور روسیه در همین صفحه، برای رزرو و خرید آن اقدام کنید. با الیادگشت،‌ تجربه سفر به روسیه، متفاوت و خاطره‌انگیز خواهد بود.

الیاد گشت، تورهای داخلی و خارجی متنوعی را با بهترین شرایط برگزار می‌کند. مقصد تورهای خارجی الیاد گشت، کشورهای مختلفی هستند که هر یک تجربه جذابی خواهند بود. سفرهای هوایی نیز از طریق شرکت‌های بزرگ انجام می‌شود؛ به عنوان مثال الیاد گشت، پرواز به کاراکاس را از طریق هواپیمایی کنویاسا ارائه می‌دهد. الیاد گشت بهترین‌ها را برای شما تدارک دیده تا تجربه جذابی از گردشگری در ایران و خارج از مرزهایی این کشور داشته باشید.

سوالات متداول

بهترین زمان برای سفر به روسیه کدام ماه‌ها است؟

فاصله ماه‌های ژوئیه و اوت در فصل تابستان را می‌توان بهترین زمان برای سفر به روسیه معرفی کرد. البته در فصل پاییز و ماه‌های سپتامبر تا اکتبر نیز می‌توان به روسیه سفر کرد؛ اما دمای هوا کمتر است.

قیمت تور روسیه به چه عواملی بستگی دارد؟

بخش اصلی قیمت تور روسیه، مرتبط با هزینه غذا، اقامتگاه و حمل‌ونقل است. هرچه در طول سفر به دنبال رفاه بیشتر و امکانات لوکس‌تری باشید؛ هزینه سفر شما به روسیه افزایش می‌یابد.

ویزای روسیه چگونه است و پس از چند روز صادر می‌شود؟

ویزای توریستی روسیه به صورت ۱۴ روزه و ۳۰ روزه است. مدت زمان سفر شما و رزرو نهایی هتل، چیزی است که طول سفر شما را برای سفارت روسیه تأیید می‌کند. همچنین به درخواست ویزا روسیه، در مدت ۳ تا ۸ روز کاری پاسخ داده می‌شود.