کیش

کیش

این روزها سفر به کیش طرفداران زیادی دارد، هم شیک و مدرن است هم یک شهر ساحلی فوق‌العاده. در واقع سفر به کیش یک گزینه ایده‌آل برای جایگزین ‌کردن سفرهای خارجی با هزینه پایین است. تور کیش هم بهترین موقعیت را برای مسافران فراهم می‌کند. البته ابتدا نیاز است تا خلاصه‌ای از راهنمای سفر به کیش را بخوانید.


کیش یکی از زیباترین جزیره‌های جنوب کشور است. جزیره کیش این روزها جایگزین سفرهای خارجی ما شده است. کیش هم به‌خاطر تفریحات آبی و غیرآبی جذابش، هم به ‌خاطر امکانات کامل رفاهی و هم به ‌دلیل جذابیت طبیعتی بکر، یکی از زیباترین سفرهایی است که نه‌تنها ایرانی‌ها بلکه گردشگران خارجی هم می‌توانند داشته باشند.

با این توصیفات، سفر به کیش الزاما گران نیست. یکی از بهترین راه‌ها جهت سفر به کیش، استفاده از تور کیش است. مجموعه الیادگشت، بلیط هواپیما کیش و هتل کیش را به صورت همزمان برای شما رزرو می‌کند و این موضوع می‌تواند تا حد زیادی در کاهش هزینه‌های شما موثر باشد. با خواندن ادامه مطلب، برای تجربه سفر به کیش خودتان را آماده کنید.

چرا تور کیش؟

این روزها سفر خارجی خیلی هزینه‌بر است. از طرف دیگر نمی‌شود سفر و گشت‌وگذار را تعطیل کرد. با این وضعیت می‌توانیم سفرهای داخلی را جایگزین سفرهای خارجی گران‌قیمت کنیم. اینکه کدام منطقه از کشور را انتخاب می‌کنید بستگی به علایق و اولویت‌های شما برای سفر دارد. اما یکی از بهترین گزینه‌های داخلی برای سفر جزیره کیش و بازدید از جاهای دیدنی کیش است. در کیش انواع تفریحات و سرگرمی‌ها در بهترین سطح کیفیت برای عموم در دسترس است. ساختار شهری مدرن و هتل‌های لوکس هم حس خوبی از سفر به کیش در ذهنتان به جا می‌گذارند. با این ‌حال دیدنی‎های کیش کمتر از تفریحات جزیره معرفی شده است.

کیش یکی از ۲۱ جزیره ایرانی است که در مرز ساحلی خلیج‌فارس قرار دارد. هیچ رودخانه دائمی در جزیره کیش وجود ندارد و آب جزیره از منابع آب شیرین زیرزمینی تامین می‌شود. کیش به عنوان مهمترین مقصد توریستی داخلی و خارجی در جنوب ایران سالانه بیش از یک میلیون گردشگر دارد و همگی از این سفر بی‌نهایت راضی بوده و لذت می‎برند. تور کیش انتخابی عالی برای مسافرت بوده و می‎تواند خاطره‎هایی به‌یادماندنی را برای شما به همراه داشته باشد. سفر به جزیره کیش از طریق تور گروهی معمولا بهتر است و هزینه کمتری نسبت به سفر شخصی دارد.

پرواز به کیش

رفت‌وآمد به جزیره کیش از طریق هوایی یعنی فرودگاه بین‌المللی کیش و همچنین به‌صورت دریایی از طریق بندر کیش انجام می‌شود. اغلب تورهای کیش  مسافران را با هواپیما به جزیره می‌رسانند.

فرودگاه کیش دو ترمینال دارد که یکی از آن‌ها ویژه پروازهای داخلی و دیگری ویژه پروازهای خارجی است. در حال حاضر فرودگاه کیش به ۲۰ مقصد داخلی و دو مقصد خارجی یعنی مسقط و دبی پرواز دارد.

هزینه تور کیش

قیمت تور کیش بسته به عوامل مختلفی همچون تاریخ سفر، نوع بلیط هواپیما، هتل محل اقامت و سایر خدمات ارائه شده در طول سفر به جزیره کیش تعیین می‌شود. همچنین مدت زمان اقامت در کیش هم یکی دیگر از عوامل مهم و موثر بر قیمت تورهای کیش است، اگر برای سفر به جزیره مرجانی کیش روزهای آخر هفته و یا تعطیلات را انتخاب کرده باشید، معمولا هزینه تور کیش نسبت به روزهای عادی بالاتر است. تعداد ستاره‌های هتل محل اقامت هم یکی دیگر از عوامل موثر بر نرخ تور کیش است.

تورهای جزیره در سایت الیادگشت با انواع آیتم‌های رفاهی برگزار می‌شود و مسافران براساس بودجه و سلیقه خود می‌توانند هتل محل اقامت در کیش را انتخاب کنند و عازم جزیره شوند.

به طور کلی و برای مثال، قیمت تور کیش برای ۳ شب بین ۳میلیون‌ و۵۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان است.

بهترین زمان تور کیش

فصل زمستان بهترین زمان سفر به جزیره کیش است که با هوای معتدل بهاری آن می‌توان از شناکردن و تفریح‌های آبی و گشت‌وگذار لذت برد و از طرف دیگر از گرمای آزاردهنده و رطوبت و شرجی تابستان هم خبری نیست. در هر راهنمای سفر به کیش این فصل بهترین زمان سفر به کیش به حساب می‎آید.

اگرچه زمستان مناسب‌ترین زمان سفر برای کیش است اما قطعا ارزان‌ترین زمان سفر نیست. از آنجا که همیشه در فصل‌های کم‎سفر استقبال از جزیره کم است، شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌ها سعی می‌کنند با پیشنهاد تخفیف‌های ویژه مسافران را به سفر به جزیره ترغیب کنند.

دانستنی‌های مهم تور کیش

  • جزیره کیش قدمت زیادی داشته و در حال حاضر هم افراد مختلفی با قوم‌ها و فرهنگ‌های مختلف در آن زندگی می‎کنند.
  • در زمان‌های گذشته این جزیره را با نام‌های کیس و قیس می‌شناختند.
  • اگر عاشق رانندگی با ماشین‎های لوکس هستید پیشنهاد می‌کنیم در جزیره ماشین اجاره کنید البته از لحاظ هزینه کمی گران است ولی یادتان باشد که شما در سفر هستید تا حسابی خوش بگذرانید!
  • به هیچ عنوان از آب لوله کشی در جزیره ی کیش ننوشید، زیرا غیر قابل شرب است و ممکن است باعث دل درد شود.
  • در مقابل پاساژهای لوکس و خیابان های تمیز و مجلل، بافت قدیمی کیش قرار دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست چرا که می توانید با مردم بومی و خانه هایشان بیشتر آشنا شوید.
  • شاید جالب ترین مورد از دانستنی‌های کیش این است که در جزیره اگر ماشینتان کثیف باشد جریمه می‎شوید!

باید و نبایدهای تور کیش

  • به حریم خصوصی دیگران احترام بگذارید. کیش یک جزیره توریستی است و گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری به آن سفر می کنند.
  • حتما در رعایت قوانین رانندگی در کیش کوشا باشید تا در طول سفر مشکلی برای تان پیش نیاید.
  • در سفرتان به کیش می‏توانید هر کالایی که تا ۸۰ دلار ارز دارد را از جزیره خارج کنید، برای خارج کردن کالایی بالاتر از این مقدار باید هزینه گمرک پرداخت کنید.
  • اگر سفرتان به جزیره کیش را در هتل یا یک اقامتگاه می‎گذرانید باید بدانید که تحویل اتاق ساعت ۱۴ و تخلیه آن ساعت ۱۲ است.
  • اگر در سفرتان به کیش ماشین اجاره نکنید، قطعا برای رفت و آمد باید از تاکسی استفاده کنید. نرخ تاکسی‎های جزیره کیش ثابت بوده و تاکسی‏های سفید رنگ، تاکسی‎های دربستی هستند.
  • مهم‎ترین قانون کیش که باید بیش از هرچیزی به آن توجه کنید این است که شما به هیچ عوان اجازه ندارید در هیچ کجای این جزیره چادر بزنید. مگر در ایام عید نوروز و فقط در مکان‏های مخصوص و تعیین شده..

جاذبه‌های گردشگری کیش

هرچند جزیره کیش را به‌عنوان یک مقصد توریستی تاریخی نمی‌شناسیم و به بیشتر به هوای تفریح‌های آبی و خرید راهی این جزیره مدرن و لوکس می‌شویم، اما دیدن آثار تاریخی آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

برای مشاهده تور کیش لینک سفر به کیش را مشاهد کنید.

درخت سبز کیش: درختی که بیش از ۵۰۰ سال قدمت دارد و در میان بومیان بسیار حرمت دارد. تکه پارچه‌های رنگارنگی که روی هر گوشه این درخت بسته شده است، نشان از اعتقاد مردم محلی به قداست این درخت و برآورده‌کردن حاجات دارد.

خانه اعیانی کیش: شهر حریره در کیش قدمتی برابر با ۸۰۰ سال دارد و اکنون بسیاری از قسمت‌های آن برای بازدید در دسترس است. خانه اعیانی از تماشایی‌ترین قسمت‌های شهر باستانی حریره است و مساحت آن گنجایش اسکان چند خانوار را داشته است.

شهر زیرزمینی کاریز: شهر زیرزمینی کاریز در عمق ۱۶ متری در دل زمین کنده شده است. همچنان که در دالان‌های این شهر زیرزمینی پیش می‌روید، می‌توانید سنگواره‌ها را در سقف و دیوارها ببینید. کارشناسان عمر این سنگواره‌ها را ۲۷۰ تا ۵۷۰ میلیون سال تخمین می‌زنند.

کشتی یونانی: هیچ راهنمای سفر به کیش نیست که در آن خبری از این کشتی نباشد. کشتی یونانی در سال ۱۳۴۵ در نزدیکی روستای باغو در جزیره به گل نشست. از آنجا که تلاش‌ها برای نجات کشتی به نتیجه‌ای نرسید، تمام بار کشتی و سرنشینان آن را تخلیه کردند.

سواحل کیش

پارک‌های ساحلی کیش این روزها یکی از جاهای پرطرفدار در این جزیره است که مسافران و محلی‌ها برای پیاده‌روی، راه‌انداختن باربکیو و پیک‌نیک آنجا می‌روند. از معروف‌ترین پارک‎های ساحلی کیش، ساحل اسکله تفریحی، ساحل درختان نارگیل، ساحل سیمرغ، پارک ساحلی و ساحل میرمهنا، ساحل مرجان و ساحل مرد ماهیگیر هستند.

تفریحات کیش

تنوع مراکز و جاهای تفریحی کیش از جاذبه‌های تاریخی گرفته تا تفریح‌های آبی و مراکز خرید آن‌قدر زیاد هستند که هر گردشگری با هر سلیقه‌ای ‌را سر ذوق می‌آورند. از جاهای تفریحی کیش می‌توان جایروکوپتر (هلی‌کوپتر کوچک ملخی)، بانجی جامپینگ، گشت سافاری، اتاق فرار، رصدخانه تیتان، کارتینگ، آکواریوم، باغ پرندگان، غواصی، شاتل‎سواری، پاراسل و قایق‌سواری را نام برد.

در مجموع اگر می‌خواهید سفر به کیش را تجربه کنید، همه‌چیز برای تفریح شما مهیاست.

مراکز خرید کیش و راهنمای خرید در کیش

کیش مراکز خرید بسیار زیاد و متنوعی دارد که شاید امکان رفتن به همه آن‌ها در طول سفر چند روزه فراهم نباشد. مراکز خرید مختلف به فروش اجناس مختلف اختصاص داده شده‌اند در نتیجه کافی است شما قبل از سفر مرکز خرید مرتبط با کالایی که می‌خواهید بخرید را پیدا کنید تا در زمانتان هم صرفه‌جویی کنید.

خریدهای لوکس: در خرید از کیش اول از همه باید تکلیفتان را با بودجه سفر و خریدتان روشن کنید. اگر بودجه خوبی برای خرج‌کردن دارید و دنبال خرید لباس‌ها از برندهای اروپایی هستید می‌توانید با خیال راحت به مراکز خرید پردیس ۱ و ۲ و مرکز خرید دامون سر بزنید.

خرید مقرون‌به‌صرفه: اما اگر دنبال خرید اجناس با قیمت مناسب هستید، در مراکز خرید پانیذ، ونوس و مروارید می‌توانید لباس‌ و کفش و اکسسوری‌های زیبا، باکیفیت و با قیمت مناسب پیدا کنید.

جشنواره‌های سالانه

هر ساله در فصل تابستان در جزیره کیش جشنواره‎های متعددی برگزار می‎شود و هر شب در مراکز خرید قرعه‎کشی می‎کنند و نام جشنواره تابستانی کیش را لبخند می‏نامند. تاریخ جشنواره تابستانی کیش را از ۱ تیر ماه الی ۳۱ شهریور ماه برگزار می‎کنند و برنامه‎هایی مفرح و شاد همراه با اهدای جوایز نقدی و غیرنقدی دارد.

آداب و رسوم مردم خلیج فارس با آداب و رسوم سایر نقاط ایران تفاوت‌هایی دارد. در مراسمی به نام زار با انجام کارهایی مانند انواع رقص‎ها ارواح خبیث را از تن انسان دور می‌کنند. این مراسم چند شبانه روز طول می‎کشد و رقص‎های سنتی همراه با صدای طبل‎های کوچک و بزرگ است. آیین‎های مخصوص موقع تولد نوزاد و نامگذاری، تدفین و سوگواری، آیین‎های خاص مراسم عروسی، بله‏برون و ازدواج، آیین‎های مخصوص در زمان هرس درختان وجود دارد.

بهترین رستوران‌های کیش

از هر شهر گردشگرپسندی انتظار می‌رود که رستوران‌های مختلف و متنوع داشته باشد و کیش هم که پذیرای هزاران هزار مسافر در سال است و به خوبی از پس این کار برآمده است. در رستورانی به نام کوه سنگی در کیش، داخل سنگ غذاهای خوشمزه‎ای مثل دیزی و میرزاقاسمی را سرو می‎نمایند و در عین حال قیمت غذاها هم مناسب است.

در فود کورت دامون می‌توانید انواع غذای مکزیکی، چینی، هندی و غذاهای گیاهی را هم امتحان کنید و حتی می‌توانید شیوه طبخ غذاهای مختلف را هم ببینید. اگر دلتان می‌خواهد یک شام متفاوت در فضایی لوکس و شیک میل کنید اسم رستوران رویال‌استار را هم به‌ خاطر بسپارید.

اگر می‌خواهید غذاهای باکیفیت و قیمت مناسب نوش جان کنید می‌توانید رستوران‌های ساده‌تری را هم انتخاب کنید که ظاهر ساده آن‌ها از لذیذ بودن غذایشان چیزی کم نمی‌کند مثل فست‌فود بومرنگ، رستوران خاطره، رستوران عمواکبر و رستوران ساحلی توتی فروتی.

سخن پایانی

کیش در حال حاضر قانونمندترین شهر ایران است و قوانین راهنمایی رانندگی، گمرکی و گردشگری خاصی دارد که سخت نیستند و با رعایت آن ها هیچ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. برای افرادی که به تازگی پا به عرصه گردشگری گذاشته‌اند، سفر با تور بهترین گزینه است. مجموعه الیاد گشت نماینده انحصاری هواپیمایی کنویاسا در ایران، امکان رزرو یک تور هیجان‌انگیز را بسته به سلیقه شما فراهم می‌کند. در این مجموعه امکان اجاره جت اختصاصی برای کشف یک تجربه متفاوت از سفر نیز برای شما فراهم است.

سوالات متداول

مراکز خرید کیش کدامند؟

مراکز خرید پردیس ۱ و ۲، مرکز خرید دامون، پانیذ، ونوس، مروارید و… از جمله مراکز خرید کیش هستند.

رستوران‌های کیش کدامند؟

فودکورت دامون، رستوران کوه سنگی، رستوران رویال استار، فست فود بومرنگ، رستوران خاطره، رستوران عمو اکبر و رستوران ساحلی توتی فروتی و… از بهترین رستوران‌های کیش محسوب می‌شوند.

مراکز تفریحی کیش کدامند؟

آکواریوم کیش، دلفیناریوم، باغ پرندگان کیش و… از جمله مراکز تفریحی کیش هستند.