دبی

دبی

دبی، یکی از هفت امارت متحد عربی در شبه جزیره عربستان، با تمام شکوه و ساختمان‌های منحصربه‌فردش واقعا دیدنی است. سفر به دبی سفر به شهر تضادهاست! شور و نشاط یک کلان شهر مدرن در آن با زندگی سنتی بیابانی در هم تنیده شده است. مقاله زیر را بخوانید و نکات مهم سفر به دبی را کشف کنید.


دبی، زیباترین شهر امارات متحده عربی، بلندترین آسمان خراش جهان، برج خلیفه و تنها هتل هفت ستاره جهان، برج العرب را در خود جای داده است. نه فقط این، دبی همچنان در حال گسترش است تا به یکی از زیباترین شهرهای جهان تبدیل شود که به دلیل تنوع فرهنگی غنی و جشن‌های محبوبش شناخته شده است. با این حال، جاهای دیدنی دبی بیشتر از ابرسازه های آسمانی و مراکز خرید شیک آن است. برای اولین بار قصد سفر به این امارت خاورمیانه را دارید؟ در این مطلب از الیادگشت چند نکته برای اطمینان از اینکه بازدید شما از شهری در ساحل خلیج فارس به خوبی پیش برود، آورده شده است:

دبی کجاست؟

دبی واقع در ساحل خلیج فارس، پربازدیدترین شهر و امارت در امارات متحده عربی است و به یک مقصد تعطیلات محبوب تبدیل شده است. این شهر که به دلیل لوکس و تفریحی بودن و معماری مدرن آن شناخته شده است، زیرا بلندترین ساختمان جهان - برج خلیفه - را در خود جای داده است. با 828 متر ارتفاع، دارای مرتفع‌ترین سکوی دیدبانی، کلوپ شبانه و رستوران در جهان است، بنابراین می‌توانید از دیدن مناظر بی‌نظیر در طبقات بهره ببرید، از چشیدن طعم یک غذای شیک لذت ببرید و یا در طول شب برقصید.

ویزای دبی

شرایط اخذ ویزای دبی به شرح زیر است:

  • دختران زیر ۱۸ سال تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند برای اخذ ویزای دبی به صورت انفرادی اقدام کنند.
  • آقایان زیر ۱۸ سال برای دریافت ویزای امارات به صورت انفرادی، ملزم به ارائه‌ی شناسنامه پدر و مادر خود هستند.
  • اگر از هر فرودگاهی غیر از فرودگاه دبی (ابوظبی، شارجه و …) به امارات وارد می‌شوید، باید در فرم درخواست اخذ ویزای امارات افسر ویزا را از این مسئله آگاه کنید.
  • با توجه به اینکه ویزای توریستی دبی ۱۴ روز اعتبار دارد، اگر  بنا به هر دلیلی بیشتر از ۱۴ روز در دبی  اقامت داشته باشید مشمول جریمه می‌شوید.
  • داشتن بیمه‎نامه مسافرتی کشور امارات برای متقاضیان ویزای دبی الزامیست.

ویزای توریستی دبی به‌صورت ویزای الکترونیکی امارات صادر می‌شود و معمولا به صورت گروهی رزرو می‎شود؛ اما امکان دریافت آن به صورت انفرادی هم وجود دارد. هزینه صدور ویزای دبی برای بزرگسال، به مدت ده روز 288 درهم و هزینه صدور این ویزا برای افراد زیر 18 سال، به مدت ده روز 85 درهم است.

پرواز به دبی

در شهر دبی می‎توانید به دو فرودگاه دسترسی داشته باشید و یک فرودگاه هم در شهر شارجه واقع شده که تا شهر دبی تنها نیم ساعت فاصله دارد. فرودگاه بین‎المللی دبی، مهم‌ترین فرودگاه امارات و سومین فرودگاه پر رفت‌و‌آمد جهان از نظر جابه‌جایی مسافران بین‌المللی است. یک فرودگاه مدرن عالی که با مغازه های زیاد و متنوع، شما را سرگرم خرید و بازدید خواهد کرد. بسیاری از پروازهای دبی از تهران به این فرودگاه انجام می‎شود. هنگام ورود به یکی از سه پایانه متوجه بزرگی سازه این فرودگاه‌ها خواهید شد. فرودگاه دوم این شهر، فرودگاه بین المللی آل مکتوم نام دارد. این فرودگاه در جنوب غربی و خارج از شهر و ده‎ها برابر بزرگتر از فرودگاه دبی ساخته شده است.

یکی از روش‎های تهیه ارزان بلیط دبی، شرکت در تور گروهی است. از طرفی، افرادی که تور دبی را خریداری می‎کنند هم قیمت ارزان‎تری برای بلیط هواپیما دبی می‎پردازند. بسیاری از شرکت‎های برگزارکننده تور دبی به سراغ پروازهای چارتری می‎روند و از این جهت قیمت مناسب‏تری هم برای مسافران ارائه می‎دهند. قیمت بلیط‎های لحظه آخری دبی قابل پیش بینی نیست. چرا که ممکن است گاهی بسیار ارزان فروخته شود و گاهی بخاطر افزایش تقاضا قیمت آن افزایش یابد.

هزینه تور دبی

قیمت تور دبی در حال حاضر، با ۳ شب اقامت در هتلی سه ستاره و پرواز ایرلاین ایرانی، از قیمت ۱۱،۴۴۰،۰۰۰ تومان شروع می‌شود. اما اگر می‌خواهید بهترین تور دبی را تجربه کنید، اول از همه فصل و تعداد روز مناسبی برای سفر انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم اواخر پاییز و زمستان را برای تور دبی در نظر بگیرید. معمولا تور دبی 7 شب و 8 روز، برای تعداد روزهای سفر پیشنهاد می‌شود تا زمان کافی برای بازدید از جاذبه های متنوع دبی را داشته باشید و قیمت تور گروهی آن از 15,200,000 تومان شروع می‌شود.

به طور کلی قیمت تور دبی برای ایرانی‌ها به صرفه است. تا همین چند سال پیش قیمت دبی آنقدر کم بود که اختلاف اندکی با کیش داشت. اما با گران شدن درهم، قیمت تور دبی هم افزایش پیدا کرد، زیرا همه چیز از هتل و پرواز گرفته تا ویزا، گران‎تر از قبل شد. اما به هرحال چون ایران فاصله کمی از این مقصد دارد، قیمت تور دبی برای ایرانیان نسبتا به صرفه درمی‌آید. تور دبی از تهران و بعضی از شهرهای شیراز، اصفهان، مشهد، اهواز و کیش هم برگزار می‌شود. بعضی از این شهرها هر روز به مقصد دبی پرواز ندارند و نسبت به تهران محدودیت پرواز دارند. تنوع پروازها در تور دبی از تهران بسیار بیشتر است و به راحتی می‌توانید امکانات و قیمت‎های تورهای دبی مختلف را با هم مقایسه کنید و تور متناسب با شرایطتان را انتخاب کنید.

بهترین زمان تور دبی

آبان تا اسفند بهترین زمان برای سفر به دبی است، زمانی که دمای هوا از 30 درجه سانتیگراد تا 12 درجه سانتیگراد متغیر است و شرایط آب‌وهوا نسبتا ملایم است. علاوه بر این، جشنواره خرید دبی در ماه آذر برگزار می‏شود و شما هر محصولی را از برندهای سراسر جهان خرید می‎کنید.

اما بهتر است در بهمن ماه به دلیل بارش شدید باران در این ماه از بازدید خودداری کنید. بازدید از دبی در ماه‏های فروردین تا مهر تصمیمی ناآگاهانه خواهد بود، زیرا به دلیل هوای گرم و مرطوب تقریبا غیرممکن است که بتوانید بیرون بروید و برای ساعت‎ها تا رسیدن شب، در مراکز خرید دارای تهویه مطبوع و اسپاهای مجلل گرفتار می‎شوید.

همچنین فعالیت‏های ورزشی زیادی به میزبانی دبی برگزار می‏شود، از جمله مسابقات سنتی در صحرا، مسابقات قهرمانی تنیس دبی و راگبی هفت. اگر اهل ورزش هستید، حتما در این دوره و امسال از دبی دیدن کنید.

دانستنی‌های مهم تور دبی

  • لباس شنا در سواحل دبی، پارک‎های آبی، استخرهای عمومی و مناطق آبگرم مجاز است، اما در مناطقی مانند فضاهای تجاری و مراکز خرید مناسب نخواهد بود.
  • کوپه‏های جلو در متروی دبی اغلب فقط برای زنان و کودکان است و خوردن یا جویدن آدامس در مترو ممنوع است.
  • رعایت نوع پوشش در محله‌های تاریخی و مکان‌های عبادت دبی بسته به فرهنگ اسلامی، مورد استقبال قرار می‌گیرد.
  • اکثر توالت‎های عمومی در مراکز خرید دبی، موزه‎ها، باغ‎های عمومی تمیز و به خوبی نگهداری می‎شوند. توالت‎های عمومی در ایستگاه‏های اتوبوس معمولا فقط مخصوص آقایان احداث شده است. در حومه شهر، اگرچه توالت‎های عمومی در پمپ بنزین‏ها و رستوران‏ها وجود دارد، اما معمولا فاقد دستمال توالت هستند و ممکن است وضعیت خوبی نداشته باشند.
  • درهم امارات متحده عربی واحد پول محلی دبی است. در امارات محدودیت ارزی وجود ندارد و تمامی ارزهای اصلی دنیا پذیرفته و مبادله می شوند.
  • ساعات خرید در دبی به طور معمول از ساعت 9 صبح تا 1 بعد از ظهر و از ساعت 16:00 تا 10:00 شب است، اگرچه اکثر مغازه‏ها تمام روز باز هستند. با این حال، جمعه‏ها که روز عبادت مسلمانان است، همه مغازه‏ها بین ساعت 11:30 صبح تا 1:30 بعد از ظهر برای نماز تعطیل می‎شوند.
  • دین رسمی اکثریت در دبی اسلام است. همچنین جوامع نسبتا بزرگ مسیحی، هندو و بودایی در این شهر وجود دارد.

باید و نبایدهای تور دبی

  • قوانین و آداب و رسوم امارات متحده عربی با قوانین اروپا بسیار متفاوت است. قبل از بازدید، مهم است که با آن چه مناسب است و چه چیزی مناسب نیست آشنا شوید تا از توهین به کسی یا نقض ناخواسته قانون جلوگیری کنید:
  • حتما نسخه داروهای خود را داخل وب سایت رسمی امارات بررسی کنید تا ببینید ورود یا تهیه‎ی کدام داروها در دبی مجاز است.
  • نمایش عمومی محبت، از جمله گرفتن دست و بوسیدن در دبی توهین‎آمیز تلقی می‏شود و می‏تواند منجر به دستگیری شود.
  • زندگی مشترک زوج‏های مجرد در دبی غیرقانونی است. و این در مورد اتاق‌های هتل نیز صدق می‌کند، بنابراین لطفا هنگام تصمیم‌گیری در مورد رزرو اتاق، این را در نظر داشته باشید.
  • در مکان‏های عمومی در انتخاب نوع پوشش خود دقت کنید. در سواحل و استراحتگاه‏ها پوشیدن لباس شنا و شورت و غیره خوب است، با این حال بهتر است در مکان‏های عمومی شانه‏ها و زانوها را بپوشانید.
  • بدون اجازه از افراد عکس نگیرید. همانطور که در حال فرار هستید، مراقب افراد حاضر در کادر خود باشید. عکس‏برداری از افراد به ویژه زنان و کودکان بدون اجازه غیرقانونی است.
  • قوانین ماه مبارک رمضان را رعایت کنید. اگر در این مدت بازدید می‎کنید، مهم است بدانید که خوردن، نوشیدن و سیگار کشیدن در ساعات روشنایی روز و در فضای عمومی به شدت ممنوع است.

جاذبه‌های گردشگری دبی

دبی شهر سرگرمی است. و یکی از راه‌های تفریح، بازدید از La Perle by Dragone است، نمایشی که در آن ۶۵ اجراکننده، از بازیگر تا آکروبات، مهارت‌های خود را نشان می‌دهند. اجراکنندگان داخل استخر شیرجه می‌زنند و در هوا پرواز می‌کنند. La Perle در مرکز شهر دبی و در مجموعه هتل Al Habtoor City واقع شده است.

دبی توسط تپه‏های شنی بی‎پایان احاطه شده است که شما به سادگی می‎توانید آن‏ها را ببینید. به عنوان بخشی از سافاری صبحگاهی، در حالی که زیر آفتاب صبحگاهی قرار دارید، در تپه‎های شنی گردش می‎کنید. اگر بخواهید، می‎توانید یک سفر انفرادی در اطراف تپه‏های شنی یا با دوچرخه چهارچرخ یا سندبورد داشته باشید. البته، زمان زیادی برای لذت بردن از صحرا و گرفتن عکس در اختیار شما خواهد بود. برای تکمیل همه این‌ها، قهوه سنتی و شتر سواری به سبک واقعی بادیه‎نشینی در پایان منتظر شما هستند. این تور بخشی از GetYourGuide Originals  است.

برای لذت بردن از مناظر دیدنی دبی، بازدید از شهربازی دبی، بزرگترین چرخ و فلک جهان است. ارتفاع آن 250 متر است. توصیه می‏کنیم زمانی را انتخاب کنید که به شما امکان می‏دهد از سواری در غروب آفتاب لذت ببرید. از روی چرخ می‏توان به تمام نقاط مهم گردشگری دبی از منظری متفاوت نگاه کرد.

همچنین به جای خرید و بازار گردی در دبی، می‌توانید به یکی از چای‌فروشی‌های متعدد مراجعه کنید تا با فرهنگ عرب و مردم آن بیشتر آشنا شوید.

سخن پایانی

مجموعه الیادگشت نماینده انحصاری هواپیمایی کنویاسا در ایران، از اینجا به بعد شما را راهنمایی می‌کنند تا با توجه به بودجه، علایق و شرایط خاص خودتان، بتوانید بهترین تصمیم را برای برنامه‌ریزی سفر به دبی و رزور تور بگیرید. اگر به اجاره جت اختصاصی برای سفر به دبی فکر می‌کنید، بهتر است بدانید که این تجربه هیجان‌انگیز در مجموعه الیادگشت امکان‌پذیر است.

سوالات متداول

در سفر به دبی، چه نکاتی باید رعایت شود؟

  • هنگام بازدید از دبی به آداب‌و‌رسوم محلی احترام بگذارید.
  • از انجام حرکات دستی که ممکن است توهین آمیز تلقی شود خودداری کنید.
  • همیشه به زنان احترام بگذارید.
  • از دست دادن با جنس مخالف خودداری کنید مگر اینکه خودشان این کار را انجام دهند.
  • هرگز در مکان های عمومی مشروب نخورید.

چند روز برای تور دبی کافی است، تا یک برنامه سفر عالی را در آن بگذرانیم؟

برای تجربه جامع‏تر از دبی، 4 تا 5 روز را صرف کاوش در جاذبه‏های توریستی و فرهنگی شهر کنید. این برنامه زمانی سفر دبی به شما این امکان را می‏دهد تا به آنچه دبی برای گردشگران ارائه می‏دهد عمیق‏تر بپردازید.

چه چیزی در دبی گران است؟

اجاره. در چند سال گذشته اجاره بها کاهش یافته است اما هنوز هم بزرگترین هزینه در دبی است. بر اساس درآمدتان، می‌توانید اقامت در یک اتاق خواب (300 تا 800 درهم)، استودیو (1500 تا 4000 درهم)، آپارتمان (3000 تا 6000 درهم) یا ویلا را انتخاب کنید. اجاره به طور تصاعدی بر اساس موقعیت مکانی و امکانات متفاوت است.