تایلند

تایلند

تایلند یکی از کشورهای جنوب شرق آسیا است که به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در این منطقه شناخته می‌شود. در تور تایلند می‌توانید از سواحل، جنگل‌های سرسبز، آثار تاریخی و نمودهای فرهنگی این کشور دیدن کنید. علاوه بر این‌ها، قیمت تور تایلند در مقایسه با بسیاری از دیگر کشورهای آسیا، کمتر است و همین موضوع نیز جذابیت تایلند برای گردشگران را دو چندان می‌کند. الیادگشت تور گروهی تایلند را با برنامه‌های جذاب و متنوع و لحظات خاطره‌انگیز برای شما تدارک دیده است؛ تنها کافی است تا چمدان خود را به مقصد نگین جنوب شرق آسیا ببندید و راهی سفر شوید.


تایلند کجاست؟

تایلند (Thailand) را با معابد بودایی، سواحل و چشم‌اندازهایی طبیعی این کشور می‌شناسند که بسیار دیدنی است. از کشورهای هم‌مرز با تایلند می‌توان از میانمار و لائوس در شمال، کامبوج و لائوس در شرق، میانمار و دریای «آندامان» در غرب و مالزی در جنوب نام برد. زبان رسمی این کشور «تایلندی» یا «تای» است و اغلب مردم نیز پیرو دین بودایی هستند.

جالب است بدانید که گردشگری و صادرات، پایه‌های اصلی اقتصاد تایلند را تشکیل می‌دهند و واحد پول این کشور بات (THB) است. پایتخت تایلند، شهر بانکوک نام دارد و از دیگر شهرهای مهم و گردشگری آن می‌توان به پاتایا، پوکت، سوراتانی، آیوتایا، هواهین و... اشاره کرد. تایلند را با نام «سرزمین لبخند» و «سرزمین قوم تایی یا مردمان آزاد» نیز می‌شناسند و جذابیت‌های این کشور تا آنجا است که خاطرات سفر به تایلند را هرگز فراموش نخواهید کرد.

ویزای تایلند

برای سفر به تایلند ابتدا باید ویزای این کشور را دریافت کنید. مراحل صدور ویزای تایلند پیچیده نیست و سفارت، به درخواست شما در طی ۴ تا ۷ روز کاری پاسخ می‌دهد. با دریافت این ویزا، به مدت ۵۸ روز مجاز به حضور در تایلند هستید و ویزای توریستی تا ۹۰ روز پس از صدور، اعتبار دارد. در تور تایلند الیادگشت، کلیه فرایند درخواست تا دریافت ویزا، بر عهده الیادگشت است و شما هیچ نگرانی درباره آن نخواهید داشت. برای درخواست ویزای تایلند باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • اصل و کپی پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار از تاریخ سفر
  • دو قطعه عکس پرسنلی رنگی 4×6 جدید با پس‌زمینه سفید
  • کارت ملی و شناسنامه
  • اثبات تمکن مالی
  • بیمه مسافرتی ۶۰ روزه تا سقف ۱۰ هزار یورو
  • بلیت پرواز رفت و برگشت
  • واچر تأیید شده هتل

پرواز به تایلند

اغلب پروازهای ایران – تایلند، به مقصد پایتخت این کشور یعنی شهر بانکوک انجام می‌شود. شرکت هواپیمایی ماهان ایر، ایران ایر و شرکت هواپیمایی تای ایرویز (ایر لاین ملی کشور تایلند)، پروازهای تهران بانکوک را به صورت مستقیم ارائه می‌دهند. البته شرکت ماهان ایر پروازهایی به مقصد شهر پوکت تایلند نیز دارد که مبدأ آن تهران است. پرواز تهران تا بانکوک، در حدود ۶.۵ ساعت طول می‌کشد تا هواپیمای شما در فرودگاه بین‌المللی بانکوک به زمین بنشیند.

شرکت‌های هواپیمایی خارجی همچون هواپیمایی ایر آسیا، الاتحاد، ترکیش ایر لاین، امارت، قطر، عمان ایر و... نیز پروازهای ایران - تایلند را انجام می‌دهند که به صورت غیر مستقیم و با یک توقف است. این ایرلاین‌های خارجی، سفر از دیگر شهرهای ایران همچون تبریز، شیراز، مشهد، اصفهان و... به تایلند را نیز امکان‌پذیر کرده‌اند.

هزینه تور تایلند

مبلغی که برای تور تایلند پرداخت می‌کنید، صرف هزینه‌هایی مانند هتل محل اقامت، غذا، حمل‌ونقل و... می‌شود. قیمت تور تایلند نیز با توجه به امکانات شما در طول سفر تغییر می‌کند؛ مثلاً اقامت در هتل‌های ۵ ستاره و خوردن غذا در رستوران لوکس، هزینه شما را افزایش می‌دهد. البته به طور کلی، تایلند در مقایسه با برخی از دیگر کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا، یک کشور ارزان قیمت است و سفر به تایلند را می‌توان یک سفر اقتصادی‌تر دانست.

با انتخاب تور گروهی تایلند الیاد گشت نیز می‌توانید سفری با امکانات خوب و قیمت‌های مناسب‌تر را تجربه کنید. واحد پول تایلند، بات (بت) است که در جدول زیر قیمت تور تایلند برای بخش‌های مختلف، بر اساس همین واحد رسمی پول این کشور بررسی می‌شود. دقت کنید که این هزینه‌ها مربوط به شهر بانکوک است و قیمت‌ها در دیگر شهرهای این کشور متفاوت خواهد بود:

 

سفر اقتصادی

سفر میان رده

سفر لوکس

یک وعده غذا

۶۰ بات

۱۶۰ بات (مک دونالد)

۹۰۰ بات

یک شب اقامتگاه

۲۷۲ تا ۴۷۶ بات

۵۱۰ تا ۱۷۰۱ بات

۲۴۴۹ تا ۵۰۰۰ بات

حمل‌ونقل (هر بلیت)

۴۵ تا ۹۰ بات (اتوبوس و مترو)

۵۰ تا ۱۰۰ بات (هر ۳ کیلومتر با توک توک)

۶۰ تا ۱۲۰ (هر ۳ کیلومتر با تاکسی)

بهترین زمان تور تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند به شرایط دمایی و بارندگی‌های این کشور بستگی دارد. آب‌وهوای تایلند را می‌توان در سه فصل گرم، مرطوب و بارانی خشک و خنک توصیف کرد:

  • فصل گرم: از ماه مارس تا اواسط ماه می (اسفند تا خرداد)
  • فصل مرطوب و بارانی: از اواسط ماه می تا ماه اکتبر (خرداد تا مهر)
  • فصل خشک و نسبتاً خنک: از ماه نوامبر تا ماه فوریه (آبان تا بهمن)

فصل بارانی سال، زمانی مناسبی برای تور تایلند نیست؛ چراکه بارش‌ها و بالا آمدن سطح آب، اجازه تفریح در سواحل را نمی‌دهد. البته در طول این فصل بارانی و مرطوب، قیمت تور تایلند از همیشه ارزان‌تر خواهد بود. در طول فصل خشک تایلند از فاصله بین ماه نوامبر تا اوایل ماه آوریل (بین ماه‌های آبان تا فروردین) را می‌توان به عنوان بهترین زمان برای سفر به این کشور معرفی کرد.

دانستنی‌های مهم تور تایلند

پیش از راهی شدن با تور تایلند، بد نیست تا نگاهی به دانستنی‌های جذاب این کشور بیندازیم. رعایت این نکات ساده باعث می‌شود تا بهترین تجربه سفر به تایلند را داشته باشید:

  • کد کشور تایلند ۰۰۶۶ است و برای دریافت کمک پلیس، آتش نشانی و زندان باید با شماره ۹۱۱ تماس گرفت.
  • تایلند با وجود قوانین آزاد خود، یک کشور مذهبی است؛ پس احترام گذاشتن به ادیان و اعتقادات مردم را فراموش نکنید.
  • فیل‌سواری در تایلند چیز عجیبی نیست و شما نیز امکان فیل سواری دارید؛ فقط دقت کنید که این فعالیت به فیل آسیب نزند.
  • هوای تایلند در بیشتر مواقع مرطوب و گرم است؛ پس لباس مناسب و خنک همراه خود بردارید.
  • توک توک یکی از وسایل نقلیه عمومی در تایلند بوده که اتومبیل‌هایی با ۳ چرخ است. برای جابه‌جایی در شهرهای گردشگری تایلند می‌توانید از توک توک استفاده کنید.
  • در سفرهای فوق لوکس به کشور تایلند، گردشگران از خدمات اجاره جت اختصاصی نیز استفاده می‌کنند.
  • در تایلند حشرات زیادی وجود دارد که برخی از آن‌ها، عامل بیماری‌هایی مانند دیاریا و مالاریا هستند. پیش از سفر، داروهای لازم برای دفع حشرات یا درمان نیش آن‌ها را تهیه کنید.

باید و نبایدها در سفر به تایلند

برای تجربه‌ای بی نقص و فوق‌العاده از تور گروهی تایلند الیاد گشت، نکات و بایدها و نبایدهای زیر را مدنظر قرار دهید:

  • در سفر به تایلند، برای بازدید از معابد و مکان‌های مذهبی، لباس مناسب و پوشیده به تن کنید.
  • پیش از ورود به خانه‌ها و برخی از هتل‌های سنتی، کفش خود را در بیاورید؛ مردم تایلند رعایت نکردن این نکته را بی ادبی تلقی می‌کنند.
  • در تایلند روی سر هیچ‌کس حتی بچه‌ها دست نکشید؛ در نظر مردن تایلند این کار بی احترامی است.
  • برای اشاره کردن در تایلند، چهار انگشت و شصت خود را صاف کرده و در یک راستا قرار دهید. اشاره کردن با انگشت اشاره، بی ادبی و رفتاری ناپسند است.
  • هنگام ملاقات با مردم، دست خود را روی سینه گذاشته و کمی تعظیم کنید؛ تایلندی‌ها با غریبه‌ها دست نمی‌دهند.

جاذبه‌های گردشگری تایلند

تور گروهی تایلند فرصتی است تا به دیدنی‌های این کشور زیبا سر بزنید. برخی از جاهای دیدنی تایلند را سواحل، جنگل‌ها، جزایر، چشمه‌ها و دیگر جاذبه‌های طبیعی تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر موزه‌ها، معابد، مجسمه‌ها و آثار تاریخی این کشور نیز در جذب گردشگران تأثیر مهمی دارد. در ادامه معرفی برخی از دیدنی‌های تایلند را دنبال کنید:

ساحل آئو نانگ

سواحل تایلند بسیار معروف و دیدنی هستند که یک از آن‌ها ساحل آئو نانگ بوده و در کرابی قرار دارد. آئو نانگ را می‌توان از هیجان‌انگیزترین سواحل در تور تایلند دانست که امکان تفریحات آبی همچون قایق سواری را فراهم می‌کند. در اطراف این ساحل نیز رستوران‌ها و کافه‌های متعدد، خدمات خوبی را به گردشگران ارائه می‌دهند تا تجربه بهتری از تفریح در این ساحل داشته باشند.

معبد وات فرا یایی

وات فرا یایی (Wat Phra Yai) معبدی معروف در شهر پاتایا است که قدمت آن به سال ۱۹۷۱ باز می‌گردد. این معبد با یک مجسمه بزرگ و طلایی از بودا شناخته می‌شود که این مجسمه، ۱۲ متر ارتفاع دارد. برای علاقه‌مندان به بناهای تاریخی، این معبد، بسیار زیبا و دیدنی است و منظره‌ای رو به دریا را در پیش چشمان شما به تصویر می‌کشد.

تالاب کلونگ روت

تالاب کلونک روت (Khlong Rut) یکی از مکان‌های جذاب گردشگری در تور تایلند و در منطقه کرابی است. مناظر تالاب و گونه‌های گیاهی اطراف آن بسیار زیبا هستند. نشستن در کنار تالاب یا قایق سواری، آرامش آب را به شما منتقل می‌کند. همچنین شما می‌توانید در تالاب کلونگ روت، تفریحات هیجان‌انگیز آبی مانند کایاک سواری و شنا را نیز امتحان کنید.

ساحل میمون‌ها

در تور تایلند امکان تماشای حیات وحش و میمون‌های بازیگوش نیز وجود دارد و باید به ساحل میمون‌ها (Monkey Beach) مراجعه کنید. این ساحل در جزایر فی فی تایلند واقع شده و مکان زندگی میمون‌ها است. شن‌های پودری سفید و امکان غواصی را نیز می‌توان از دیگر جذابیت‌های رفتن به ساحل میمون‌ها معرفی کرد.

دیگر دیدنی‌های تایلند

علاوه بر مکان‌های گردشگری که معرفی کردیم؛ کشور تایلند دیدنی‌های دیگری نیز دارد که هر یک جذاب‌تر از دیگری است. از دیگر جاهای دیدنی در تور گروهی تایلند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریاچه مصنوعی چیو لان
  • کوه فو چی فا
  • دره صخره‌‌ای سام فان بوک
  • جزیره بون
  • پل سو تونگ پائه
  • ساحل آئو کائو کوای
  • پارک طبیعت فیل
  • معبد فو
  • کاخ بزرگ و معبد پراکائو

سخن پایانی

برای تجربه یک سفر به سواحل زیبا و دیدن آثار تاریخی و معابد متعدد تایلند، همین حالا برای خرید و رزرو تور تایلند برنامه‌ریزی کنید. الیادگشت تور گروهی تایلند را با بهترین شرایط و قیمت ارائه می‌دهد و با قبول تمامی مسئولیت‌های سفر، به شما این امکان را می‌دهد تا با خیالی آسوده راهی شوید. الیادگشت همواره به دنبال ارائه بهترین شرایط سفر برای گردشگری در تایلند یا دیگر کشورها است.

الیاد گشت، تورهای داخلی و خارجی متنوعی را با برگزار می‌کند که مقصد تورهای خارجی، کشورهای مختلف در سراسر جهان است. سفرهای هوایی نیز از طریق شرکت‌های بزرگ انجام می‌شود؛ به عنوان مثال الیاد گشت، پرواز به کاراکاس را از طریق هواپیمایی کنویاسا ارائه می‌دهد. برای تجربه بهترین سفرها و خلق خاطرات خوش، الیادگشت برای بهترین تورهای داخلی و خارجی برنامه‌ریزی می‌کند تا جذاب‌ترین‌ها را تجربه کنید.

سوالات متداول

بهترین زمان سفر به تایلند، کدام ماه‌های سال است؟

از فاصله بین ماه نوامبر تا اوایل ماه آوریل (بین ماه‌های آبان تا فروردین) را می‌توان بهترین زمان برای سفر به این کشور دانست که فصل خشک تایلند بوده و باران‌های شدید در منطقه روی نمی‌دهد.

برای درخواست ویزای توریستی تایلند به چه مدارکی نیاز داریم؟

مدارک لازم برای ویزای توریستی تایلند شامل اصل و کپی پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار از تاریخ سفر، دو قطعه عکس پرسنلی رنگی 4×6 جدید با پس‌زمینه سفید، کارت ملی و شناسنامه، اثبات تمکن مالی، بیمه مسافرتی ۶۰ روزه تا سقف ۱۰ هزار یورو، بلیط پرواز رفت و برگشت و واچر تایید شده هتل است.

قیمت تور تایلند به چه عواملی بستگی دارد؟

به طور کلی تایلند از جمله کشورهای نسبتاً ارزان قیمت در آسیا است و سفر به این کشور را می‌توان یک سفر مقرون به صرفه دانست. هزینه‌های سفر شما به امکانات سفر بستگی دارد؛ مثلاً اقامت در هتل‌های ۵ ستاره و غذا خوردن در رستوران‌های لوکس، هزینه سفر شما را افزایش می‌دهد. در ضمن فصل سفر به تایلند نیز از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت است.